ANA700-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | ANA700-02 | 6. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Doktora derslerini bitirmiş olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Doktora tezini tezini bilimsel ilkeler uygun olarak yürütmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 4. Veri toplama aracının geliştirilmesi 5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması 6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi 7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
2. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
3. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
4. Hafta | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması |
5. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
6. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
7. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
8. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
9. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
10. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
11. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
12. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
13. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
14. Hafta | Veri toplama aracının geliştirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 20 |
Alan Çalışması | 14 | 20 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 12 | 20 |
Projeler | 10 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 5 | 70 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 10 | 20 | 200 |
Ödevler | 12 | 20 | 240 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 80 | 90 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme. | X | ||||
2. Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme. | X | ||||
3. Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme. | X | ||||
4. Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme. | X | ||||
5. Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme | X | ||||
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme. | X | ||||
7. Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme | X | ||||
8. Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme. | X | ||||
9. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek