ÖZE653 - ÖZ. EĞT. GEREK. OLAN KİŞ. KİŞİLİK ve SOS. GEL.DES.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZ. EĞT. GEREK. OLAN KİŞ. KİŞİLİK ve SOS. GEL.DES. ÖZE653 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYoktur
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rol Oynama/Dramatize Etme
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Pınar BAYHAN 
Dersin amacıÖğrencilerin okul müfredat programları içinde engelli çocukların özellikle adölesan dönemde kişilik ve sosyal gelişimlerinin desteklenmesine ilişkin değerlendirme becerisi kazanmaları ve müfredat programları içinde kişilik ve sosyal gelişimi destekleyici aktiviteler planlama ve uygulama formasyonu kazanmalarını sağlamaları hedeflenir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Müfredat analizi içinde kişilik ve sosyal gelişim ihtiyaçlarını belirleyebilme ve destekleyici program geliştirme
Dersin içeriğiOkulların adölesan dönemdeki özel gereksinimi olan gençlerin kişilik-sosyal gelişimlerindeki rolü ve katkısına ilişkin teoriler ve yaklaşımlar. Eğitim programlarından çok okulların bireyselleştirilmiş programlar içerisinde gençlerin sosyal gelişimlerinin nasıl desteklenebileceği üzerine ortaya konan eğitim modelleri ve karşılaştırmalı çalışmalar. 
KaynaklarAinworth,P; Baker,P. (2004). Understanding Mental retardation. University Press of Mississippi,USA.
Hallahan,D. Kauffman,J. (2006). Exceptional Learners. Allyn and Bacon, USA.
Heward, W. L. (2009). Exceptional Children. : Pearson Merill Prentice Hall Ohio.
Hooper, R. S; Umansky, W. (2004).Young Children with Special Needs. Pearson Merill Prentice Hall: Ohio. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma ve ders beklentilerini ortaya koyma
2. HaftaGiriş ve dersin amacı
3. HaftaÖzel eğitim gereksinimi olanlarda gelişimsel özellikler
4. HaftaKişilik ve sosyal gelişim temel kavramlar ve tanımlar
5. HaftaKişilik ve sosyal gelişim özellikleri
6. HaftaOkul müfredatlarının öğrencilerin kişilik ve sosyal gelişimleri açısından analiz edilmesi
7. HaftaMüfredat analizine devam
8. HaftaÖrtülü müfredat tanımı ve önemi
9. HaftaÖrtülü müfredat programlarında kişilik ve sosyal gelişim etkinlikleri planlama
10. HaftaEtkinlik planlama-ödev
11. HaftaUygulama tartışmaları
12. HaftaGenel tekrar
13. HaftaTartışma
14. HaftaProje sunumları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum15
Projeler125
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1012120
Sunum / Seminer Hazırlama155
Proje13030
Ödevler12525
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü2893240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Özel eğitimle ilgili temel gelişimsel özellikler konusunda yeterli bilgi düzeyine ve yeni bilimsel çalışmaları literatürden takip edebilecek yeterliliğe sahiptir    X
2. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili gelişimsel değerlendirme ve eğitsel tanılama yapabilme ve yorumlayabilme becerilerini kazanır.    X
3. Özel gereksinimli çocuklarla ilgili çalışmaları yürütürken ortaya çıkabilecek problem durumlara karşı çözüm yolları bulur.     X
4. Özel gereksinimli çocuğun ailesini değerlendirir, ailenin ve çocuğun gereksinimlerine uygun danışmanlık yapar.    X
5. Edindiği bilgi ve deneyimler doğrultusunda özel eğitim alanında çalışan ve diğer profesyonellerle transdisipliner çalışmalar yürütür.     X
6. Özel eğitim alanında aldığı bilgileri ve edindiği deneyimleri, dünyada alanı ile ilgili yeni gelişmeleri takip ederek ülke gereksinimleri doğrultusunda çalıştığı alana uyarlar.    X
7. Özel gereksinimli çocuk ve ailelerine yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır.    X
8. Bilim etiğine uygun hareket eder ve özel gereksinimli çocukla yapılan çalışmalarda çocukların sağlığını, güvenliğini riske atacak, çocuğun ve ailesinin ?engellilik? durumuyla ilgili hassasiyetlerine gerekli duyarlılık ve özeni gösterir.    X
9. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
10. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek