TDE733 - KLASİK TURK EDEBİYATİNDA ZİRVE ŞAHSİYETLER I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KLASİK TURK EDEBİYATİNDA ZİRVE ŞAHSİYETLER I | TDE733 | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Diğer: Metin Şerhi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, klasik Türk edebiyatının zirve isimlerini farklı kuram ve yöntemler açısından, bütün yönleriyle incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Klasik Türk edebiyatının zirve isimlerinden birini, bütün yönleriyle incelemek; şahsiyet ve eser(ler)i üzerinde farklı kuramlar açısından okuma çalışmaları yapmak. | |||||
Kaynaklar | Akyüz, K., Yüksel, S., Cunbur, M., Beken, S. (1990). Fuzulî Divanı. Ankara. Dilçin, C.(2010). Fuzûlînin Şiiri Üzerine İncelemeler. İstanbul. Doğan, M. N. (1996). Fuzûlî Leylâ vü Mecnûn. İstanbul. Karahan, A. (1949). Fuzûlî, Muhiti, Hayatı ve Şahsiyeti. İstanbul. Levend, A. S. (1959). Arap, Fars ve Türk Edebiyatlarında Leylâ vü Mecnûn Mesnevîsi. Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Zirve şahsiyet üzerinde yapılan bilimsel çalışmalar |
2. Hafta | Zirve şahsiyete dış dünya (toplum) açısından yaklaşım |
3. Hafta | Zirve şahsiyete dış dünya (toplum) açısından yaklaşım |
4. Hafta | Zirve şahsiyete biyografisi (yazar) açısından yaklaşım |
5. Hafta | Zirve şahsiyete biyografisi (yazar) açısından yaklaşım |
6. Hafta | Ara sınav ve(ya) sunu |
7. Hafta | Zirve şahsiyete eseri açısından yaklaşım |
8. Hafta | Zirve şahsiyete eseri açısından yaklaşım |
9. Hafta | Zirve şahsiyete eseri açısından yaklaşım |
10. Hafta | Zirve şahsiyete okur açısından yaklaşım |
11. Hafta | Ara Sınav ve(ya) sunu |
12. Hafta | Zirve şahsiyete okur açısından yaklaşım |
13. Hafta | Zirve şahsiyete dönem kaynakları (tezkireler) açısından yaklaşım |
14. Hafta | Zirve şahsiyete diğer şairler (nazireler, tenkitler) açısından yaklaşım |
15. Hafta | Genel sınav ve(ya) dönem çalışmasına hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav ve(ya) dönem çalışması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 5 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 39 | 71 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eski Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, üst düzey değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine ileri düzeyde hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Eski Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
11. Türk kültürüne hakimdir. | X | ||||
12. Alanıyla ilgili temel kavramlara, edebiyat tarihine ve bunları oluşturan tarihî, sosyal ve kültürel bağlama hâkim olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek