MEB700-03 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | MEB700-03 | 7. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Toplam 120 AKTS kredilik ders yükünün tamamlanmış olması gereklidir. | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Deney Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman öğretim üyesi | |||||
Dersin amacı | Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Tez konusunun belirlenmesi 2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması 3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ve tez önerisinin hazırlanması 4. Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi 5. Deneysel verilerin değerlendirilmesi 6. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili literatür. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
2. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
3. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
4. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
5. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
6. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
7. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
8. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
9. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
10. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
11. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
12. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
13. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
14. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
15. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
16. Hafta | Deneysel çalışmaların gerçekleştirilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 14 | 30 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 14 | 33 | 462 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 12 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 47 | 110 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Öğrenci; hücre biyolojisi alanında akademik düzeyde tartışabilecek derinlikteki bilgileri hatırlar ve değerlendirir (BİLGİ). | |||||
2. Moleküler biyoloji ve moleküler genetik alanlarında akademik düzeyde tartışabilecek derinlikteki bilgileri hatırlar ve değerlendirir (BİLGİ). | |||||
3. Kalıtım biyolojisi alanında akademik düzeyde tartışabilecek derinlikteki bilgileri hatırlar ve değerlendirir (BİLGİ). | |||||
4. Genombilim ve işlevsel genombilim alanlarında akademik düzeyde tartışabilecek derinlikteki bilgileri hatırlar ve değerlendirir (BİLGİ). | |||||
5. Araştırma projesi hazırlayıp bağımsız olarak yürütebilecek seviyede teorik/pratik beceriyi kullanır (BECERİ). | X | ||||
6. Alanında ulusal /uluslararası akademik yayınları takip eder, özümser, tartışır ve aktarır (BECERİ). | |||||
7. Kurum, ülke ve uluslararası düzeyde etik ve hukuksal kuralları özümseyip uygular (BECERİ). | X | ||||
8. Genombilim teknolojilerine ilişkin çalışmaları etkin şekilde tasarlar ve uygular (BECERİ). | X | ||||
9. Bilişim teknolojilerini ve biyoinformatik veri tabanlarını etkinlikle kullanır (BECERİ). | |||||
10. Araştırma ekibi içinde sorumluluk alır ve/veya bağımsız çalışmalar yürütür (YETKİNLİK). | X | ||||
11. Eleştirel bilgi düzeyine erişir, etik kuralları gözeterek bilimsel sorunları çözer (YETKİNLİK). | X | ||||
12. Ulusal/ uluslararası hakemli dergilerde bilimsel yayın hazırlar (YETKİNLİK). | X | ||||
13. Biyogüvenlik ve iyi laboratuvar uygulamaları kavramlarını uygular ve gözetir (YETKİNLİK). | X | ||||
14. Genombilim alanında yeni bir laboratuvar alt yapısı kurabilecek ve çalışma grubunu yönetebilecek yetkinliğe ulaşır (YETKİNLİK). | X | ||||
15. Ulusal/ uluslararası toplantılarda sunum yapar (YETKİNLİK). | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek