ADÖ767 - KURAM ve UYGULAMADA YABANCI DİL EDİNİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KURAM ve UYGULAMADA YABANCI DİL EDİNİMİ ADÖ767 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliAlmanca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Gözlem
Alan Gezisi
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDil edinimi kuramlarını dil edinimi ve öğretimindeki uygulamalarını uzmanlık düzeyinde incelemek ve özgün uygulama örnekleri geliştirmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Dil edinimi kuram ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini derinleştirir.
  2. 2. Dil edinimi alanının ilişkili olduğu disiplinlere yönelik bilgilerini geliştirerek yabancı dil öğretim alanına yeni yorumlar getirir.
  3. 3. Dil edinimi kuramlarından yola çıkarak dil öğretimine yönelik özgün uygulamalar geliştirir.
Dersin içeriği1. Dil edinimi kuramlarının dil öğretimine yansımaları
2. Dil edinimi kuramlarının uygulama örnekleri
3. Dil edinimi alanının ilişkili olduğu disiplinler ve yabancı dil öğretimi 
Kaynaklar1. Arnold, M. (2002). Aspekte einer modernen Neurodidaktik. Emotionen und Kognitionen im Lernprozess. München: Ernst Vogel.

2. Hufeisen, Britta. (2003). L1, L2, L3, L4, Lx - alle gleich Linguistische, lernerinterne und lernerexterne Faktoren in Modellen zum multiplen
Spracherwerb. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht [Online], 8(2/3), 97-109. http://www.ualberta.ca/~german/ejournal/Hufeisen.pdf.

3. Solso, R., M. Maclin Otto Maclin. Bilişsel Psikoloji. Ayşe Ayçiçeği-Dinn (Çev.) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDönem planı
2. HaftaDil edinimi kuram ve uygulamaları
3. Haftaİki dillilik ve türleri
4. Haftaİki dillilik ve türleri
5. Haftaİki dillilik ve beyin
6. Hafta1. Ara sınav
7. HaftaGöçmen kökenli öğrencilerin dil edimi /kod değiştirimi ve karışımı
8. HaftaGöçmen kökenli öğrencilerin dil edimi /kod değiştirimi ve karışımı
9. HaftaGöçmen kökenli öğrencilerin dil edimi /kod değiştirimi ve karışımı
10. HaftaGöçmen kökenli öğrencilerin dil edimi /kod değiştirimi ve karışımı
11. Hafta2. Ara sınav
12. HaftaDurum analizi: Anadil ve hedef dil kullanımının karşılaştırmalı olarak bütünce verilerinde incelenmesi
13. HaftaDurum analizi: Anadil ve hedef dil kullanımının karşılaştırmalı olarak bütünce verilerinde incelenmesi
14. HaftaDurum analizi: Anadil ve hedef dil kullanımının karşılaştırmalı olarak bütünce verilerinde incelenmesi
15. Hafta
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12896
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi260120
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü29111298

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir.    X
2. Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi ile ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.    X
3. Yabancı dil öğretimini farklı disiplinlere ait bilgi ve becerilerle anlamlı bir şekilde bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.    X
4. Alanıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır.    X
5. Genelde eğitim alanında özelde yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde bilgisayar yazılımlarındaki güncel gelişmeleri takip eder, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.    X
6. Alanıyla ilgili bilimsel çalışmalarda Almancayı yazılı ve sözlü olarak ileri düzeyde kullanır.    X
7. Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil olarak Almanca öğrenimi ve öğretimine ilişkin konuların analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar ve Türkiye de yabancı dil öğrenimine ve öğretimine katkı sağlayacak yeni öneriler geliştirir.    X
8. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanındaki yetkinliğini özgün görüşleriyle göstererek uzman kişilerle etkili bir iletişim kurar.     X
9. Almancanın öğrenimi ve öğretimi alanında özgün bir konuyu sorumluluk alarak bağımsız araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.    X
10. Toplumsal, kültürel, mesleki ve bilimsel etik değerleri gözeterek uygun davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek