ECO736 - HISTORY of MODERN ECONOMIC THOUGHT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HISTORY of MODERN ECONOMIC THOUGHT | ECO736 | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, Neoklasik iktisadi analizi, Keynes?in iktisadi analizini ve Post-Keynesian iktisadi analizi inceleyip değerlendirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Neoklasik İktisadi Analiz: Jevons, Menger, Walras ve Marshall; Keynes?in İktisadi Analizi; Post-Keynesian İktisadi Analiz: Kalecki ve Sraffa. Evrimsel İktisat ve İktisatta yeni gelişmeler. | |||||
Kaynaklar | ? M. Blaug, Economic Theory in Retrospect, Homewood, Richard D. Irwin, 1968. ? T.W. Hutchison, A Review of Economic Doctrines, 1870-1929, Oxford, Clarendon Press, 1962. ? G.L.S. Shackle, The Years of High Theory, Cambridge, Cambridge Un. Press, 1967. ? J.A. Schumpeter, History of Economic Analysis, New York, Oxford Un. Press, 1954. ? Çeşitli dergilerde yayınlanmış makaleler.Çeşitli dergilerde yayınlanmış makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Neoklasik Okulun Genel Çerçevesi |
2. Hafta | Neoklasik Okulun Öncüleri: Von Thünen, Gossen, Cournot ve Dupuit |
3. Hafta | Avusturya İktisadı: Menger, Wieser ve Böhm-Bawerk |
4. Hafta | İngiltere?de Marjinalist Devrim: Jevons |
5. Hafta | İngiltere?de Marjinalist Devrim: Marshall |
6. Hafta | Arasınav |
7. Hafta | Genel Denge Analizi: Leon Walras ve Wilfredo Pareto |
8. Hafta | Neoklasik İktisada Başkaldırı: Veblen ve Kurumsal İktisat |
9. Hafta | Neoklasik İktisada Başkaldırı: Chamberlin ve Robinson?un Eksik Rekabet Kuramları |
10. Hafta | Neoklasik İktisada Başkaldırı: Sraffa ve ?İktisat Teorisinin Eleştirisine Başlangıç? |
11. Hafta | Crisis of Vision: John Maynard Keynes |
12. Hafta | IS-LM Keynesianism |
13. Hafta | Post Keynesian Economics |
14. Hafta | Contemporary Macroeconomics |
15. Hafta | General Evaluation: Is History of Economic Analysis Really Necessary? |
16. Hafta | Final Exam |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 29 | 121 | 270 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisat teorilerine ve pratik uygulamalarına bir bilim insanı kadar hakim olmak ve bunların önemini değerlendirebilecek birikime sahip olmak. | X | ||||
2. İktisat dallarında uzmanlaşmak ve özgün araştırma yapabilecek bilgi ve beceri birikimine sahip olmak. | X | ||||
3. Ele alınan iktisadi konulara eleştirel bakış açıları geliştirmek ve bu eleştirel bakış açılarını toplum ile paylaşmak. | X | ||||
4. Nicel yöntemlere hakim olmak ve teori ile uygulamayı birleştirecek özgün düşünceler üretmek. | X | ||||
5. İktisat politikaları için uygulanabilir öneriler sunmak ve etki analizleri yapmak. | X | ||||
6. Yüksek akademik ve etik standartlara uygun özgün araştırmalar yapmak. | X | ||||
7. Farklı iktisadi düşüncelere açık olmak ve bütüncül ve çoğulcu bir bakış açısıyla sorunları çözmek. | X | ||||
8. İktisadi sorunları disiplinlerarası bakış açısıyla analiz etmek. | X | ||||
9. Bilgiyi toplumun refahı için kullanma ve toplumla paylaşma sorumluluğuna sahip olmak. | X | ||||
10. Küresel ekonomik dinamikleri anlamak ve küresel sorunlar için politika önerileri geliştirmek. | X | ||||
11. Kişisel gelişim ve kariyer planlaması için donanımlı olmak. | X | ||||
12. Mesleki gelişimi sağlayacak düzeyde İngilizce?ye hakim olmak ve mümkünse ikinci bir yabancı dilde iletişim kurabilmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek