ECO736 - HISTORY of MODERN ECONOMIC THOUGHT

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HISTORY of MODERN ECONOMIC THOUGHT ECO736 Bahar 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, Neoklasik iktisadi analizi, Keynes?in iktisadi analizini ve Post-Keynesian iktisadi analizi inceleyip değerlendirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda, öğrencilerin iki önemli düşünce okulu olan Klasik ve Neoklasik analizleri karşılaştırabilecek duruma gelmeleri beklenmektedir. Bunun yanında Neoklasik okul öteki okulların da değerlendirilebileceği bir karşılaştırma standardı olarak da görülmektedir. Böylece, Keynesyen, Post Keynesyen, ve kurumsal ve evrimsel iktisat gibi heterodoks düşünce okulları, Neoklasik iktisat ile karşılaştırılarak değerlendirilebilir. Kurs süresince, iktisadi düşünce tarihine ilişkin çoğulcu bir bakış aç
Dersin içeriğiNeoklasik İktisadi Analiz: Jevons, Menger, Walras ve Marshall; Keynes?in İktisadi Analizi; Post-Keynesian İktisadi Analiz: Kalecki ve Sraffa. Evrimsel İktisat ve İktisatta yeni gelişmeler. 
Kaynaklar? M. Blaug, Economic Theory in Retrospect, Homewood, Richard D. Irwin, 1968.
? T.W. Hutchison, A Review of Economic Doctrines, 1870-1929, Oxford, Clarendon Press, 1962.
? G.L.S. Shackle, The Years of High Theory, Cambridge, Cambridge Un. Press, 1967.
? J.A. Schumpeter, History of Economic Analysis, New York, Oxford Un. Press, 1954.
? Çeşitli dergilerde yayınlanmış makaleler.Çeşitli dergilerde yayınlanmış makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaNeoklasik Okulun Genel Çerçevesi
2. HaftaNeoklasik Okulun Öncüleri: Von Thünen, Gossen, Cournot ve Dupuit
3. HaftaAvusturya İktisadı: Menger, Wieser ve Böhm-Bawerk
4. Haftaİngiltere?de Marjinalist Devrim: Jevons
5. Haftaİngiltere?de Marjinalist Devrim: Marshall
6. HaftaArasınav
7. HaftaGenel Denge Analizi: Leon Walras ve Wilfredo Pareto
8. HaftaNeoklasik İktisada Başkaldırı: Veblen ve Kurumsal İktisat
9. HaftaNeoklasik İktisada Başkaldırı: Chamberlin ve Robinson?un Eksik Rekabet Kuramları
10. HaftaNeoklasik İktisada Başkaldırı: Sraffa ve ?İktisat Teorisinin Eleştirisine Başlangıç?
11. HaftaCrisis of Vision: John Maynard Keynes
12. HaftaIS-LM Keynesianism
13. HaftaPost Keynesian Economics
14. HaftaContemporary Macroeconomics
15. HaftaGeneral Evaluation: Is History of Economic Analysis Really Necessary?
16. HaftaFinal Exam

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler130
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1210120
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler13030
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi14848
Toplam İş Yükü29121270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İktisat teorilerine ve pratik uygulamalarına bir bilim insanı kadar hakim olmak ve bunların önemini değerlendirebilecek birikime sahip olmak.   X 
2. İktisat dallarında uzmanlaşmak ve özgün araştırma yapabilecek bilgi ve beceri birikimine sahip olmak.   X 
3. Ele alınan iktisadi konulara eleştirel bakış açıları geliştirmek ve bu eleştirel bakış açılarını toplum ile paylaşmak.   X 
4. Nicel yöntemlere hakim olmak ve teori ile uygulamayı birleştirecek özgün düşünceler üretmek.    X
5. İktisat politikaları için uygulanabilir öneriler sunmak ve etki analizleri yapmak.    X
6. Yüksek akademik ve etik standartlara uygun özgün araştırmalar yapmak.    X
7. Farklı iktisadi düşüncelere açık olmak ve bütüncül ve çoğulcu bir bakış açısıyla sorunları çözmek.   X 
8. İktisadi sorunları disiplinlerarası bakış açısıyla analiz etmek.   X 
9. Bilgiyi toplumun refahı için kullanma ve toplumla paylaşma sorumluluğuna sahip olmak.   X 
10. Küresel ekonomik dinamikleri anlamak ve küresel sorunlar için politika önerileri geliştirmek.    X
11. Kişisel gelişim ve kariyer planlaması için donanımlı olmak.    X
12. Mesleki gelişimi sağlayacak düzeyde İngilizce?ye hakim olmak ve mümkünse ikinci bir yabancı dilde iletişim kurabilmek.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek