ECO611 - MATHEMATICAL FOUNDATIONS FOR ECONOMICS
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MATHEMATICAL FOUNDATIONS FOR ECONOMICS | ECO611 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Elemanları | |||||
Dersin amacı | Bu ders?in amacı öğrencilere master seviyesi mikro ve makro iktisatta kullanılan matematiksel aletlerin derinlemesine kavrayışının sağlanmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Fonksiyonlar ? Matris Cebiri ? Türevsel Kalkülüs ? Optimizasyon ? İntegral Kalkülüsü ? Fark Denklemleri ? Türevsel Denklemler ? Dinamik optimizasyon | |||||
Kaynaklar | ? Michael W. Klein (2002) Mathematical Methods for Economics, second edition, Pearson Education. (Required) ? Carl P. Simon and Lawrence Blume (1994), Mathematics for Economists. N.W. Norton & Company, Inc. ? Alpha C. Chiang and Kevin Wainwright (2005), Fundamental Methods of Mathematical Economics, 4th Edition. McGraw Hill. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Fonksiyonlar (1) |
2. Hafta | Fonksiyonlar (2) |
3. Hafta | Matris Cebiri |
4. Hafta | Türevsel Kalkülüs |
5. Hafta | Optimizasyon (1) |
6. Hafta | Optimizasyon (2) |
7. Hafta | Optimizasyon (3) |
8. Hafta | 1. Ara Sınav |
9. Hafta | İntegral Kalkülüsü |
10. Hafta | Fark Denklemleri |
11. Hafta | Türevsel denklemler (1) |
12. Hafta | Türevsel denklemler (2) 2. Ara Sınav |
13. Hafta | Dinamik Optimizasyon (1) |
14. Hafta | Dinamik Optimizasyon (2) |
15. Hafta | Dönem Sonu Sınav Haftası |
16. Hafta | Dönem Sonu Sınav Haftası |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 50 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 10 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü | 39 | 72 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İktisattaki güncel teorik gelişmelere hâkim olmak ve alternatif bakış açılarını karşılaştırabilmek. | X | ||||
2. Farklı teorik yaklaşım ve teknikler hakkında bilgi edinerek iktisadın hangi alanında uzmanlaşılacağına karar verebilmek. | X | ||||
3. Edinilen teorik birikimi, uygulamada karşılaşılabilecek sorunlar karşısında yaşama geçirebilecek esnekliği kazanmak. | X | ||||
4. Reel iktisadi sorunlar için politika önerileri geliştirebilmek, bu önerileri analiz edebilmek ve fayda-maliyet analizlerini yapabilmek. | X | ||||
5. Farklı iktisat teorilerine ve bakış açılarına yönelik çoğulcu bir anlayış geliştirmek, uygulamadaki sorunları bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilmek. | X | ||||
6. Disiplinler arası bir bakış açısıyla ekonomik ve sosyal sorunları ele almak, farklı disiplinlerin sunduğu olanakları kullanabilmek. | X | ||||
7. Edinilen birikimi insan refahı için kullanabilme sorumluluğunu geliştirmek ve bu birikimi toplumla paylaşmak. | X | ||||
8. Bağımsız bir araştırma yaparken yüksek akademik standartları benimsemek. | X | ||||
9. Etik ihlallere yer vermeden özgün düşünceler üretebilmek. | X | ||||
10. Yerel ekonomik sorunları küresel bağlamda ele alabilmek ve çözüm önerilerini küresel boyutta düşünmek. | X | ||||
11. İstikrarlı bir kariyer planlaması yapmak için gerekli bilgi ve teknik donanımı edinebilmek. | X | ||||
12. İktisat teorisinin gelişimini takip edebilecek dil ve iletişim olanaklarını edinmek, dünyadaki diğer iktisatçılarla iletişim kurmak ve bu iletişimi sürdürmek. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek