KBİ725 - TÜMÖR BİYOLOJİSİ, KARSİNOGENEZ ve TÜMÖR SİTOPATO.I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜMÖR BİYOLOJİSİ, KARSİNOGENEZ ve TÜMÖR SİTOPATO.I | KBİ725 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Ayşegül üner | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin kanser etiyolojisi ve oluş mekanizmaları hakkında öğrendikleri bilgilerle, kanserin patogenezi hakkındaki diğer bilgilere daha kolay ulaşmaları ve araştırma projeleri geliştirecek seviyeye erişmeleri hedeflenmektedir. Kanserli hücrelerin temel özellikleri ve kanserlerin gelişim mekanizmalarının temel prensipleri anlatılır. Ağırlıklı olarak teoriktir. Her öğrenci her derse önerilen kaynağı okumakla ve her dönem bir seminer sunumu hazırlamak ve raporunu teslim etmekle yükümlüdür. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kanser biyolojisine giriş; kanserin tanımı; kanser kök hücre kavramı; kanser etiyolojisine genel bakış; onkogenler; tümör süpressör genler; apoptozis, DNA tamir mekanizmaları, normal hücre döngüsü ve karsinogenezdeki rolü; multistep karsinogenez modeli; Anjiyogenez, invazyon ve metastaz biyolojisi | |||||
Kaynaklar | 1. Genes VIII Benjamin Lewin 2004 2. Cancer: Principles and Practice of Oncology. DeVita VTJ, Hellman S, Rosenberg SA. 6th ed. Philadelphia: J.B. Lippincott Co., 2001. 3. WHO?nun tümör patolojisi konusunda kaynak kitapları 4. The biology of Cancer, R.A. Weinberg, 2007 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş, tanışma ve planlama |
2. Hafta | Kanser tanımı ve kanserde kök hücre kavramı |
3. Hafta | Kanserde etiyoloji |
4. Hafta | Onkogenler ve tümör supresör genler |
5. Hafta | ARA SINAV |
6. Hafta | Normal hücre döngüsü ve karsinogenezdeki rolü |
7. Hafta | Multistep karsinogenez |
8. Hafta | Anjiyogenez |
9. Hafta | İnvazyon ve metastaz biyolojisi |
10. Hafta | Genomik bütünlüğün korunması |
11. Hafta | Öğrenci seminerleri ve raporların teslimi |
12. Hafta | Öğrenci seminerleri ve raporların teslimi |
13. Hafta | Öğrenci seminerleri ve raporların teslimi |
14. Hafta | Öğrenci seminerleri ve raporların teslimi |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 24 | 24 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 29 | 91 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Programı tamamlayan öğrencilerin, yüksek lisans yeterliliklerine ek olarak, temel immünolojik prensip ve metotların yanında, kanserlerin gelişim mekanizmaları ile kanserlere karşı gelişen farklı bağışıklık mekanizmalarını immünolojik, biyokimyasal ve etiyolojik olarak multidisipliner bir yaklaşımla kavramış olmaları beklenir. | X | ||||
2. Programı tamamlayan öğrencilerin, temel ve klinik onkolojik araştırmalarda kullanılan hücre kültürü, moleküler ve immünolojik teknikler gibi laboratuvar tekniklerine ek olarak, deneysel düzeneklerin çalışma prensiplerini kavramış olması ve deney planlaması ve laboratuvar kurallarını da öğrenerek usta düzeyde uygulamaları ve ayrıca bu deneyleri uygun şekilde organize edebilmeleri beklenir. | X | ||||
3. Programı tamamlayan öğrencilerin immünoloji alanına yönelik laboratuvar güvenlik ve akreditasyon kuralları konusunda bilgili olup bunları uyguluyor olması, ilgili akreditasyon ve sertifikaların alınması koşulunu yerine getirmiş olması beklenir. | X | ||||
4. Programı tamamlayan öğrencilerin alanıyla, bilimsel araştırma ve yayınla ilgili etik kavramları bilmesi, hassasiyetle uygulaması, uygulanmasını sağlayarak ekip çalışmasına uyabilmesi ve ekibin bir üyesi olarak görev alması beklenir. | X | ||||
5. Programı tamamlayan öğrencilerin bilimsel çalışmalarına katkıda bulunacak tüm cihazları ve bilgisayar yazılımlarını ustalıkla kullanabilmeleri, bir sorunla karşılaştıklarında çözebilmeleri, bilimsel bir makaleyi okuyup doğru değerlendirebilecek düzeyde hakim olmaları beklenir. | X | ||||
6. Programı tamamlayan öğrencilerin makale, veri ve seminer toplantıları sırasında tartışılan yöntemlere ve yeni bilgilere eleştirel bakış açısı getirerek eksiklikleri belirleyip yeni öneriler getirebilmeleri, yeni fikirler, tasarımlar ve uygulamaları farklı alanlara uygulayabilmeleri beklenir. | X | ||||
7. Programı tamamlayan öğrencilerin bilimsel rapor, poster ve sunum hazırlayacak ve hakemli dergilere makale yazabilecek beceri ve yeterliliğe ulaşması, tez çalışmalarından üretilen verileri en az bir makale olarak Science Citation Index kapsamında indekslenmiş bir dergide yayınlanabilecek hale getirmesi beklenir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek