BTÖ719 - ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME: KURAM ve UYGULAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME: KURAM ve UYGULAMA BTÖ719 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: araştırma ve proje sunumları  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. S. Sadi Seferoğlu 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin, çevrim-içi ortamlarla ilgili analizleri yapabilmesi, çevrim-içi öğrenmeyle ilgili kuramları açıklayabilmesi, IMS öğrenme tasarımı temelli öğrenme nesneleri geliştirebilmesi ve mevcut çevrim-içi dersleri eleştirebilmesini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Çevrim-içi ortamların analizini yapabilme,
  2. Çevrim-içi öğrenmeyle ilgili kuramları açıklayabilme,
  3. IMS öğrenme tasarımı temelli öğrenme nesneleri geliştirebilme,
  4. Mevcut çevrim-içi dersleri eleştirebilme.
Dersin içeriğiÇevrim-içi öğrenme için eğitsel kuramların temelleri, çevrim-içi öğrenmenin kuramı, çevrim-içi derslerin geliştirilmesi, öğrenme nesneleri, LMS, IMS öğrenme tasarımı, çevrim-içi öğrencilerin desteklenmesi. 
KaynaklarAnderson, T. (2004). Theory and practice of online learning. Athabasca University.
Barbour, M. K., & Stewart, R. (2008). A snapshot state of the nation study: K-12 online learning in Canada. North American Council for Online Learning. [Çevrim-içi: http://www.inacol.org/resources/docs/NACOL_CanadaStudy-lr.pdf], Erişim tarihi: 4 Ekim 2010.
Bonk, C. J. (2001). Online teaching in an online world. [Çevrim-içi: http://php.indiana.edu/~cjbonk/faculty_survey_report.pdf], Erişim tarihi: 4 Ekim 2010.
Dabbagh, N., & Bannan-Ritland, B. (2005). Online learning: Concepts, strategies, and application. Upper Saddle River NJ: Prentice Hall, Inc.
IMS Learning Design
Ko, S., & Rossen, S. (2004). Teaching online: A practical guide. Boston, MA: Houghton Mifflin Co.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin tanıtımı
2. HaftaÇevrim içi öğrenmede-öğretmede temel kavramlar
3. HaftaÇevrim-içi öğrenenlerin temel özellikleri-yeterlikleri
4. HaftaÇevrim-içi öğrenmeyle ilgili araştırmalar
5. HaftaÇevrim-içi öğrenme modelleri ve uygulamaları Çevrim-içi öğrenme ve öğretme kuramları Çevrim-içi öğrenmede ve yeni teknolojiler
6. HaftaAra Sınavı
7. HaftaÇevrim-içi öğrenme ve sosyal buradalık kavramı Çevrim-içi öğrenme öğrenci destek sistemleri
8. HaftaÇevrim-içi öğrenmede yeni yaklaşımlar Çevrim-içi öğrenmede gelecekte yaşanabilecek olası sorunlar
9. HaftaÖğrenme nesneleri, bu konuyla ilgili standartlar ve çevrim-içi öğrenmedeki işlevleri Çevrim-içi öğrenme ortamlarında kullanılan araçlar: Geliştirme ve uygulama araçları
10. HaftaÇevrim-içi ders geliştirme (öğrenme ortamını geliştirme ve uygulama)
11. HaftaAra Sınavı
12. HaftaÇevrim-içi öğrenmeyle ilgili çeşitli standartlar
13. HaftaÇevrim-içi öğrenmede öğrenci başarısını etkileyen unsurlar
14. HaftaÇevrim-içi programların başarısını etkileyen unsurlar Çevrim-içi öğrenmede değerlendirme (Kirkpatrick?in modeli)
15. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1215
Sunum215
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1460
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12896
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje11010
Ödevler12672
Ara sınavlara hazırlanma süresi21530
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü4482300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. . Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileriyle katkıda bulunma.    X
2. BÖTE alanında alan yazına ve uygulamaya katkı için bilimsel araştırmalar yapma    X
3. BÖTE alanına ilişkin ölçme araçları geliştirme ve bunları kullanarak verilere ulaşma ve verileri değerlendirme  X  
4. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik işbirlikli ulusal ya da uluslararası projeler geliştirme ve yürütme. X   
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlamak için araştırmalar gerçekleştirme    X
6. Kurumların çevrim içi ya da karma öğrenme ortamlarındaki gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımları geliştirme, uygulama, yayılımını sağlama ve değerlendirme.    X
7. Alana özgü kuram ya da uygulama temelli yüz yüze/çevrimiçi/karma disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirme   X 
8. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları temelinde araştırmalar planlama, yürütme ve değerlendirme    X
9. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram/model geliştirme    X
10. Bilimsel araştırmalar konusunda güncel araştırma yöntemlerini takip etme ve bunları işe koşma.X    
11. Meslek etiğini tüm çalışmalarında temele alma    X
12. Sosyal medya ve oyunla ilgili araştırmalar/uygulamalar tasarlama, geliştirme ve etkilerini değerlendirmeX    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek