BTÖ719 - ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME: KURAM ve UYGULAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇEVRİMİÇİ ÖĞRENME: KURAM ve UYGULAMA | BTÖ719 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: araştırma ve proje sunumları | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. S. Sadi Seferoğlu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, çevrim-içi ortamlarla ilgili analizleri yapabilmesi, çevrim-içi öğrenmeyle ilgili kuramları açıklayabilmesi, IMS öğrenme tasarımı temelli öğrenme nesneleri geliştirebilmesi ve mevcut çevrim-içi dersleri eleştirebilmesini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çevrim-içi öğrenme için eğitsel kuramların temelleri, çevrim-içi öğrenmenin kuramı, çevrim-içi derslerin geliştirilmesi, öğrenme nesneleri, LMS, IMS öğrenme tasarımı, çevrim-içi öğrencilerin desteklenmesi. | |||||
Kaynaklar | Anderson, T. (2004). Theory and practice of online learning. Athabasca University. Barbour, M. K., & Stewart, R. (2008). A snapshot state of the nation study: K-12 online learning in Canada. North American Council for Online Learning. [Çevrim-içi: http://www.inacol.org/resources/docs/NACOL_CanadaStudy-lr.pdf], Erişim tarihi: 4 Ekim 2010. Bonk, C. J. (2001). Online teaching in an online world. [Çevrim-içi: http://php.indiana.edu/~cjbonk/faculty_survey_report.pdf], Erişim tarihi: 4 Ekim 2010. Dabbagh, N., & Bannan-Ritland, B. (2005). Online learning: Concepts, strategies, and application. Upper Saddle River NJ: Prentice Hall, Inc. IMS Learning Design Ko, S., & Rossen, S. (2004). Teaching online: A practical guide. Boston, MA: Houghton Mifflin Co. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtımı |
2. Hafta | Çevrim içi öğrenmede-öğretmede temel kavramlar |
3. Hafta | Çevrim-içi öğrenenlerin temel özellikleri-yeterlikleri |
4. Hafta | Çevrim-içi öğrenmeyle ilgili araştırmalar |
5. Hafta | Çevrim-içi öğrenme modelleri ve uygulamaları Çevrim-içi öğrenme ve öğretme kuramları Çevrim-içi öğrenmede ve yeni teknolojiler |
6. Hafta | Ara Sınavı |
7. Hafta | Çevrim-içi öğrenme ve sosyal buradalık kavramı Çevrim-içi öğrenme öğrenci destek sistemleri |
8. Hafta | Çevrim-içi öğrenmede yeni yaklaşımlar Çevrim-içi öğrenmede gelecekte yaşanabilecek olası sorunlar |
9. Hafta | Öğrenme nesneleri, bu konuyla ilgili standartlar ve çevrim-içi öğrenmedeki işlevleri Çevrim-içi öğrenme ortamlarında kullanılan araçlar: Geliştirme ve uygulama araçları |
10. Hafta | Çevrim-içi ders geliştirme (öğrenme ortamını geliştirme ve uygulama) |
11. Hafta | Ara Sınavı |
12. Hafta | Çevrim-içi öğrenmeyle ilgili çeşitli standartlar |
13. Hafta | Çevrim-içi öğrenmede öğrenci başarısını etkileyen unsurlar |
14. Hafta | Çevrim-içi programların başarısını etkileyen unsurlar Çevrim-içi öğrenmede değerlendirme (Kirkpatrick?in modeli) |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 15 |
Sunum | 2 | 15 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 14 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 8 | 96 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 12 | 6 | 72 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 44 | 82 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. . Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara bilimsel ve üst düzey düşünme becerileriyle katkıda bulunma. | X | ||||
2. BÖTE alanında alan yazına ve uygulamaya katkı için bilimsel araştırmalar yapma | X | ||||
3. BÖTE alanına ilişkin ölçme araçları geliştirme ve bunları kullanarak verilere ulaşma ve verileri değerlendirme | X | ||||
4. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik işbirlikli ulusal ya da uluslararası projeler geliştirme ve yürütme. | X | ||||
5. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlamak için araştırmalar gerçekleştirme | X | ||||
6. Kurumların çevrim içi ya da karma öğrenme ortamlarındaki gereksinimlerine yönelik öğretim tasarımları geliştirme, uygulama, yayılımını sağlama ve değerlendirme. | X | ||||
7. Alana özgü kuram ya da uygulama temelli yüz yüze/çevrimiçi/karma disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirme | X | ||||
8. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları temelinde araştırmalar planlama, yürütme ve değerlendirme | X | ||||
9. Teknolojinin insan yaşamına etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram/model geliştirme | X | ||||
10. Bilimsel araştırmalar konusunda güncel araştırma yöntemlerini takip etme ve bunları işe koşma. | X | ||||
11. Meslek etiğini tüm çalışmalarında temele alma | X | ||||
12. Sosyal medya ve oyunla ilgili araştırmalar/uygulamalar tasarlama, geliştirme ve etkilerini değerlendirme | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek