İÖB799 - DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK İÖB799 4. Yarıyıl 0 5 2 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Bireysel Çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıÖğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması . 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersten başarılı olan öğrenci: Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanabilmelidir.
Dersin içeriğiDoktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma 
Kaynaklarİlgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi
2. HaftaDoktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
3. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
4. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
5. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
6. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
7. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
8. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
9. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
10. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
11. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
12. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
13. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
14. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
15. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
16. HaftaYeterlik sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi1900900
Toplam İş Yükü1900900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.    X
2. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.    X
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.    X
4. İlköğretim, ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen ve Teknoloji, Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.    X
5. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.    X
6. İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.    X
7. İlköğretim düzeyinde, fen ve matematik öğretmenliği ve sınıf öğretmenliği alanlarında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.    X
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur.    X
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.    X
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek