FDE777 - ÇEVİRİDE ANLAM ve DEĞER SORUNU

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇEVİRİDE ANLAM ve DEĞER SORUNU FDE777 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıÖğrencinin, Türkçe'den Fransızca'ya ve Fransızca'dan Türkçe'ye yapılan çevirilerde, her iki dilin anlatım özelliklerinden ve bu dilleri konuşan toplumların kültür farklılıklarından kaynaklanan sorunların "değerbilim" açısından incelemesini yapabilmesini sağlamak.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Çeviride anlam ve değer sorunlarını kuramsal temelde açıklar,
  2. Türkçe'den Fransızca'ya ya da Fransızca'dan Türkçe'ye yapılan çevirilerde karşılaşılan anlam ve değer sorunlarını metinler üzerinde gösterir.
Dersin içeriğiAnlam ve değerin kuramsal açıdan incelenmesi,
Anlam ve değer karşılaştırması,
Eşdeğerliğin kuramsal açıdan incelenmesi,
Çeviri metinler üzerinde uygulamalı anlam ve değer incelemesi.
 
KaynaklarCordonnier, J.L. (1995), Traduction et Culture, Hatier/Didier, Coll. "L'identité culturelle de la traduction. En réponse à Antoine Berman", Langues et Apprentissage des Langues, Paris.
Brisset, A.(1998) Palimpsestes 11, pp. 31-51.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇeviribilim açısından anlam ve anlamlama
2. HaftaDersin devamı
3. HaftaÇeviride eşdeğerlilik kavramı ve süreçleri
4. HaftaDersin devamı
5. HaftaDil öğelerinin çevirisi sırasında yaşanılan sorunlar
6. HaftaDil dışı öğelerin çevirisi sırasında yaşanılan sorunlar
7. HaftaAra sınav
8. HaftaÇeviride yorumlama
9. HaftaDersin devamı
10. HaftaÇeviride kültürel öğelerin aktarımı sırasında karşılaşılan sorunlar
11. HaftaDersin devamı
12. HaftaÇeviri metinler üzerinde uygulama
13. HaftaDersin devamı
14. HaftaÖğrenci sunuları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3866204

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.    X
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler.    X
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir.    X
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.    X
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.    X
6. Özgün bir konuyu araştırır.    X
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.     
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.     
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.    X
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.    X
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.   X 
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.     
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.     
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.   X 
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek