ÇGE790 - EĞİTİM KURUMLARI YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİM KURUMLARI YÖNETİMİ ÇGE790 3. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYoktur
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr.Nilgün Metin 
Dersin amacıBu dersin hedefleri; eğitim kurumlarının yönetimi konusunda belirli düzeyde bir anlayış geliştirmek, durumları tanımlayıp ? analiz edebilmek, yönetim sürecinde karşılaşılan problemlere uygun önlemler alabilmek ve ilgili profesyonellere rehberlik yapabilmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu derste öğrencilere, yönetim sürecinde; durumları ve olayları tanımlayabilmek, yönetim fonksiyonlarını analiz edebilmek, yeni iş düzenleme ve görev tanımı geliştirebilmek; personel çalıştırma, değerlendirme ve motivasyonunda etkili yaklaşımları uygulayabilmek ve problem durumlarını tartışabilmek gibi becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin içeriğiDersin kapsamında yönetimde temel kavramlar, yönetim süreci ve fonksiyonları, yöneticinin özellikleri, iş düzenleme, görev tanımı, işe personel alma, personel çalıştırma denetleme ve güdüleme, hizmetiçi eğitim, kurum performansının artmasında yöneticinin rolü ve ailelerle etkileşim, gibi konulara yer verilmektedir. 
Kaynaklar1-Başaran, İ. (1985) Örgütlerde İşgören Hizmetlerinin Yönetimi
2-Taymaz, H. (1989) Uygulamalı Okul Yönetimi
3-Patterson, J. L. (1993) Leadership for Tomorrow?s School 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYönetimin tanımı, Yönetimde temel kavramlar ve esaslar
2. HaftaYönetim Süreci ve Fonksiyonları
3. HaftaYönetim Süreci ve Fonksiyonları
4. HaftaYönetimi Etkileyen Öğeler
5. Haftaİş Düzenleme
6. HaftaAra sınav(seminer)
7. HaftaGörev tanımı ve iş- görev organizasyonu, ödev
8. Haftaİşe Personel Alma-Kadrolama,ödev
9. HaftaPersonel Çalıştırma
10. HaftaPersonel Denetleme ve Güdüleme,ödev
11. HaftaAra sınav (seminer)
12. HaftaHizmet İçi Eğitim,ödev
13. HaftaKurum Performansının Artmasında Yöneticinin Rolü
14. HaftaAilelerle Etkileşim
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum00
Projeler00
Seminer240
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması188
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler4520
Ara sınavlara hazırlanma süresi23264
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü36102240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, bu konuda özgün çalışmalar planlar.     
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.    X
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.     X
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamalarda kullanır, eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlar, projeler ve araştırmalar geliştirerek etkin şekilde yürütür.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.      
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.    X
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek