ÇGE789 - OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ZİHİNSEL GELİŞİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ZİHİNSEL GELİŞİM | ÇGE789 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yoktur | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rol Oynama/Dramatize Etme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Haktan DEMİRCİOĞLU | |||||
Dersin amacı | Zihinsel gelişim ile ilgili terim ve tanımları kavrayabilmesi, J. Piaget?in bilişsel gelişim kuramının yanı sıra Bilgi-İşleme ve Çoklu Zeka Kuramının temel kavramları ve varsayımları hakkında bilgileri kazanabilmesi ve farklı kuramların zihinsel gelişimi açıklama ve yordamadaki avantaj ve dezavantajlarını tartışabilmeleri ve bebeklikten yetişkinliğe zihinsel gelişim evrelerinin özelliklerini kavrayabilmesi hedeflenmektedir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Zekanın değerlendirilmesi ve zekaya alternatif yaklaşımlar | |||||
Kaynaklar | Graham,P.(Eds.).(2005).Cognitive Behaviour Therapy for Children and Families.(2nd Edition).Cambridge university Press,London, UK Mussen, P.H; Conger,J.J; Kagan, J.; Hustant, A. C. (1990). Child development& Personality. Harper Collins Publihers, New York, USA. Santrock, J. W.(1994), Child Development, 6th Edition. Brown and Benchmark Publishers, U.S.A. Bee, Helen.(1994), Lifespan Development. Harper Collins College Publishers, U.S.A. Berk,E:L.(1994). Child Development,3 th Edition. Allyn and Bacon, Boston,USA. Kang, L. (Ed). (2000). Childhood Cognitive Development : The Essential Readings.Blackwell, Oxford, UK Perlmutter,M. (1980). Children?s Memory. Jossey-Bass, San Fransisco,USA. Rosser,R.A. (1994). Cognitive Development : Psychological and Biological Perspectives.Allyn and Bacon, Boston, USA. Santrock, J. W.(1994), Child Development, 6th Edition. Brown and Benchmark Publishers, U.S.A. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Zihinsel gelişim ile ilgili temel kavramların tanımlanması |
2. Hafta | İnsanın zihinsel gelişim sistemine ilişkin 4 temel yaklaşım (Jean Piaget, Bilgi-İşleme, yeni Piaget?ciler ve Bağlamsalcılar) |
3. Hafta | Bebeklikte algı ve biliş |
4. Hafta | Erken çocukluk-sembolik temsil becerileri |
5. Hafta | Kavram ve gruplandırma becerileri |
6. Hafta | Zihin teorisi |
7. Hafta | Orta çocuklukta ve gençlikte Piaget?in görüşü |
8. Hafta | Orta çocukluk ve gençlikte diğer gelişimsel trendler |
9. Hafta | Bellek kavramları ve türleri, Bellek stratejileri |
10. Hafta | Seminer sunumu |
11. Hafta | Zihinsel tanılama |
12. Hafta | Tanı ve değerlendirmede karşılaşılan güçlükler |
13. Hafta | Zihinsel gelişimde biyolojik katkılar ,çevresel katkılar |
14. Hafta | Zihinsel gelişim Mekanizma ve Süreçleri, Odev sunumu |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 11 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 15 | 45 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 30 | 62 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, bu konuda özgün çalışmalar planlar. | X | ||||
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | ||||
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | ||||
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamalarda kullanır, eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | ||||
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlar, projeler ve araştırmalar geliştirerek etkin şekilde yürütür. | X | ||||
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | |||||
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||||
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek