ÇGE789 - OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ZİHİNSEL GELİŞİM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ZİHİNSEL GELİŞİM ÇGE789 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYoktur
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rol Oynama/Dramatize Etme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Haktan DEMİRCİOĞLU 
Dersin amacıZihinsel gelişim ile ilgili terim ve tanımları kavrayabilmesi, J. Piaget?in bilişsel gelişim kuramının yanı sıra Bilgi-İşleme ve Çoklu Zeka Kuramının temel kavramları ve varsayımları hakkında bilgileri kazanabilmesi ve farklı kuramların zihinsel gelişimi açıklama ve yordamadaki avantaj ve dezavantajlarını tartışabilmeleri ve bebeklikten yetişkinliğe zihinsel gelişim evrelerinin özelliklerini kavrayabilmesi hedeflenmektedir 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci gelişim evreleri boyunca çocuğun zihinsel gelişim açısından geçirdiği değişimleri kavrayabilmeli gelişimsel gerilik veya yaşına göre normal üstü durumları ayırt edebilmeli, zihinsel gelişimle ilgili önemli eğitsel getirebilmelidir.
Dersin içeriğiZekanın değerlendirilmesi ve zekaya alternatif yaklaşımlar 
KaynaklarGraham,P.(Eds.).(2005).Cognitive Behaviour Therapy for Children and Families.(2nd Edition).Cambridge university Press,London, UK
Mussen, P.H; Conger,J.J; Kagan, J.; Hustant, A. C. (1990). Child development& Personality. Harper Collins Publihers, New York, USA.
Santrock, J. W.(1994), Child Development, 6th Edition. Brown and Benchmark Publishers, U.S.A.
Bee, Helen.(1994), Lifespan Development. Harper Collins College Publishers, U.S.A.
Berk,E:L.(1994). Child Development,3 th Edition. Allyn and Bacon, Boston,USA.
Kang, L. (Ed). (2000). Childhood Cognitive Development : The Essential Readings.Blackwell, Oxford, UK
Perlmutter,M. (1980). Children?s Memory. Jossey-Bass, San Fransisco,USA.
Rosser,R.A. (1994). Cognitive Development : Psychological and Biological Perspectives.Allyn and Bacon, Boston, USA.
Santrock, J. W.(1994), Child Development, 6th Edition. Brown and Benchmark Publishers, U.S.A. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaZihinsel gelişim ile ilgili temel kavramların tanımlanması
2. Haftaİnsanın zihinsel gelişim sistemine ilişkin 4 temel yaklaşım (Jean Piaget, Bilgi-İşleme, yeni Piaget?ciler ve Bağlamsalcılar)
3. HaftaBebeklikte algı ve biliş
4. HaftaErken çocukluk-sembolik temsil becerileri
5. HaftaKavram ve gruplandırma becerileri
6. HaftaZihin teorisi
7. HaftaOrta çocuklukta ve gençlikte Piaget?in görüşü
8. HaftaOrta çocukluk ve gençlikte diğer gelişimsel trendler
9. HaftaBellek kavramları ve türleri, Bellek stratejileri
10. HaftaSeminer sunumu
11. HaftaZihinsel tanılama
12. HaftaTanı ve değerlendirmede karşılaşılan güçlükler
13. HaftaZihinsel gelişimde biyolojik katkılar ,çevresel katkılar
14. HaftaZihinsel gelişim Mekanizma ve Süreçleri, Odev sunumu
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum210
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1011110
Sunum / Seminer Hazırlama31545
Proje000
Ödevler21020
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü3062240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, bu konuda özgün çalışmalar planlar.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.    X
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.     X
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamalarda kullanır, eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlar, projeler ve araştırmalar geliştirerek etkin şekilde yürütür.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.      
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.     
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek