HYT718 - HEMŞİRELİK BİLİŞİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK BİLİŞİMİ | HYT718 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Leyla Dinç, Doç. Dr. Fatoş Korkmaz, Doç. Dr. Şenay Sarmasoğlu Kılıkçıer, Doç Dr. Şenay Gül | |||||
Dersin amacı | Bu ders, hemşirelikte bilişim sistemlerine ilişkin bilgi ve beceri kazandırılması amacıyla sağlık alanında bilişim sistemlerinin yeri ve hemşirelik, bilgisayar ve enformasyon biliminin hemşirelik uygulamaları, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında kullanımını içermektedir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilişim sistemlerine ilişkin temel kavramlar, sağlık alanında bilişim sistemlerinin yeri, hemşirelik sınıflandırma sistemleri ile hemşirelik bilişiminin bütünleştirilmesi, hemşirelik uygulamaları, araştırmaları, eğitimi ve yönetimi alanlarında bilişim sistemlerinin önemi, hemşirelik uygulamalarında bilişim sistemleri ile ilgili örnek tasarım çalışması | |||||
Kaynaklar | 1.American Nurses association (2008). Nursing Informatics: Scope and Standards of Practice. Silver Spring, MD: Nursesbookks.org. 2.Van de Velde R., Degoulet P. (2003). Clinical Information Systems. A Component-Based Approach. Springer: New York. 3.McGonigle D., Mastrian K. (2009). Nursing Informatics and the Foundation of Knowledge. Jones and Bartlett Publishers: USA. 4.McCloskey Dochterman J., Bulechek GM. (2004). Nursing Interventions Classification (NIC). 4th ed. Mosby: USA. 5.Moorhead S., Johnson M., Maas M. (2004). Nursing Outcomes Classification (NOC). 3rd ed. Mosby: USA. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel Kavramlar; Teknoloji-insan etkileşimi, Bilgisayar teknolojisi (donanım ve yazılımla ilgili temel özellikler), -Veri, enformasyon, bilgi,-Veri tabanı ve kodlama |
2. Hafta | Sağlık Enformasyon Sistemlerine Giriş, -Dünyada ve Türkiye?de Sağlık alanında bilgisayar teknolojisinin kullanımı |
3. Hafta | Hastane Bilişim Sistemleri, -Elektronik Hasta Kayıtları, Klinik Enformasyon ve Karar Destek Sistemleri |
4. Hafta | Hemşirelikte Bilişim Sistemlerine Giriş, Hemşirelik bilişiminin tanımı, Hemşirelikte bilişimin önemi, Tarihçesi |
5. Hafta | Hemşirelik bilişim sistemlerinin gelişimi için gereklilikler, Ortak terminoloji, Hemşirelikte veri tabanının önemi, hemşirelik Verilerinin Kodlanması |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Seminer Sunumu:Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri -NANDA, OMAHA, HHCC, NIC, NOC, ICNP |
8. Hafta | Hemşirelik Sınıflandırma Sistemleri İle Bilişim Sistemlerinin Bütünleştirilmesi |
9. Hafta | Seminer Sunumu: Bilişim sistemlerinin hemşirelik uygulamalarındaki örnekleri |
10. Hafta | Seminer Sunumu: Bilişim sistemlerinin hemşirelik uygulamalarındaki örnekleri |
11. Hafta | Seminer Sunumu: Tele-sağlık ve Tele-hemşirelik uygulama örnekleri |
12. Hafta | Hemşirelik Araştırmaları, Eğitimi ve Yönetiminde Bilişim Sistemlerinin Yeri |
13. Hafta | Verilerin Güvenliği ve Etik |
14. Hafta | Hemşirelik Bilişim Sistemi İle İlgili Örnek Tasarım Geliştirilmesi |
15. Hafta | Genel sınav (Proje Sunumu: Örnek Tasarımın Sunumu ve Makalesi) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 50 |
Seminer | 3 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 32 | 61 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelik Esasları alanına özgü kuram, kavram, ilke ve yöntemleri çağdaş ve eleştirel bakış açısıyla irdeler. | X | ||||
2. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimine ilişkin sistematik bir yaklaşım sergiler. | |||||
3. Diğer disiplinler ile etkileşim içinde kendi alanına ilişkin özgün sonuçlar ortaya koyar. | |||||
4. Hemşirelik hizmetleri alanındaki güncel gelişmeleri toplumun gereksinimleri, mesleki değerler ve ilkeler doğrultusunda değerlendirir. | X | ||||
5. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarında ortaya çıkabilecek sorunlara özgün çözümler üretir. | |||||
6. Hasta güvenliği ve kaliteli bakım için, yenilik ve değişimlere öncülük eder. | X | ||||
7. Bilişim ve bakım teknolojilerini hemşirelik eğitimi, uygulaması ve yönetimi alanına uyarlar. | X | ||||
8. Hemşirelik bakımı ve yönetimine ilişkin etik ilkeler doğrultusunda bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yapar. | |||||
9. Alanına özgün sonuçları ulusal ve uluslararası düzeyde kongre, sempozyum vb. bilimsel etkinlerde paylaşır ve yayınlar. | |||||
10. Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve uygulamalarına ilişkin faaliyetlerin yasal, bilimsel, etik ilke ve düzenlemelere uygun gerçekleştirilmesinde liderlik eder. | |||||
11. Kurumsal, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık bakım politikaları, finansmanı ve düzenleyici mekanizmaları geliştirmede aktif rol alır. | |||||
12. Hemşireliğin mesleki gelişim sürecini eleştirel bakış açısı ile değerlendirerek vizyon geliştirir. | |||||
13. Hemşirelik bakımı, eğitimi ve yönetimi konusunda geliştirdiği felsefeyi mesleki etkinliklerine yansıtır. | |||||
14. Hemşirelik mesleğinin geliştirilmesi ve meslek üyelerinin güçlendirilmesi çalışmalarına liderlik eder. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek