ÇGE745 - GELİŞİMSEL ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GELİŞİMSEL ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI ÇGE745 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Pınar Bayhan 
Dersin amacıErken mudahale hizmetleri ve isleyisi konusunda bilgi kazandirmak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Erken müdahale hizmetleri, amaclari, uygulamalari ile ilgili konularinda bilgi sahibi olacak, tanilama, aile merkezli uygulamalar, gecis, dahil olma, isbirligi, dogal cevre, felsefi yaklasimlar ve gelisimsel teoriler konularini anlayip aciklayabilecektir.
Dersin içeriğiErken müdahalede tanilama
Erken mudahalede aile merkezli uygulamalar, dogal cevre
Erken müdahalede gecis, dahil olma
Erken müdahalede ekip calismasi
Erken müdahalede felsefeler ve gelisimsel teoriler
Erken müdahalede ornek uygulamalar
Erken müdahale ozel egitim
 
KaynaklarAllen, S. F. (2007). Parents? Perceptions of Intervention Practices in Home Visiting Programs. Infant and Young Children, 20(3), 266-281. Hollenbeck, A. F. (2007). From IDEA to Implementation: A Discussion of Foundational and Future Responsiveness-to- Intervention Research. Learning Disabilities Research & Practice, 22(2), 137-146.Trent, S. C., Kea, C. D., & Oh, K. (2008). Preparing Preservice Educators for Cultural Diversity: How Far Have We Come? Exceptional Children, 74(3), 328-350. Woods, J. (2008). Providing Early Intervention Services In Natural Environment. The ASHA Leader, 25, 14-23. Noyes-Grosser, D. (2007). Children and Youth with Disabilities and Public Health. A Model Syllabus for Health Professionals. Infants and Young Children, 20(3), 202-221.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaErken müdahalede tanilama
2. HaftaErken müdahalede aile merkezli uygulamalar
3. HaftaErken müdahalede aile merkezli uygulamalar
4. HaftaErken mudahalede tanilama ve aile merkezli uygulamalar ödev sunumu
5. HaftaErken mudahalede dogal cevre. dahil olma,gecis
6. HaftaErken müdahalede gecis ve dahil olma odev sunumu
7. HaftaErken müdahalede ekip calismasi
8. HaftaErken müdahalede cocuk gelisimcinin rolu
9. HaftaErken müdahalede felsefeleri gelisimsel teoriler
10. HaftaAra sınav
11. HaftaErken müdahalede ornek uygulamalar
12. HaftaErken müdahalede ornek uygulamalar
13. HaftaErken müdahale ozel egitim
14. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler25
Sunum25
Projeler115
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)51050
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje13030
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi188
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü26121240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.     
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, bu konuda özgün çalışmalar planlar.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.    X
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.     X
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamalarda kullanır, eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlar, projeler ve araştırmalar geliştirerek etkin şekilde yürütür.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.     X
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.     
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek