ÇGE745 - GELİŞİMSEL ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GELİŞİMSEL ERKEN MÜDAHALE PROGRAMLARI | ÇGE745 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Pınar Bayhan | |||||
Dersin amacı | Erken mudahale hizmetleri ve isleyisi konusunda bilgi kazandirmak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Erken müdahalede tanilama Erken mudahalede aile merkezli uygulamalar, dogal cevre Erken müdahalede gecis, dahil olma Erken müdahalede ekip calismasi Erken müdahalede felsefeler ve gelisimsel teoriler Erken müdahalede ornek uygulamalar Erken müdahale ozel egitim | |||||
Kaynaklar | Allen, S. F. (2007). Parents? Perceptions of Intervention Practices in Home Visiting Programs. Infant and Young Children, 20(3), 266-281. Hollenbeck, A. F. (2007). From IDEA to Implementation: A Discussion of Foundational and Future Responsiveness-to- Intervention Research. Learning Disabilities Research & Practice, 22(2), 137-146.Trent, S. C., Kea, C. D., & Oh, K. (2008). Preparing Preservice Educators for Cultural Diversity: How Far Have We Come? Exceptional Children, 74(3), 328-350. Woods, J. (2008). Providing Early Intervention Services In Natural Environment. The ASHA Leader, 25, 14-23. Noyes-Grosser, D. (2007). Children and Youth with Disabilities and Public Health. A Model Syllabus for Health Professionals. Infants and Young Children, 20(3), 202-221. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Erken müdahalede tanilama |
2. Hafta | Erken müdahalede aile merkezli uygulamalar |
3. Hafta | Erken müdahalede aile merkezli uygulamalar |
4. Hafta | Erken mudahalede tanilama ve aile merkezli uygulamalar ödev sunumu |
5. Hafta | Erken mudahalede dogal cevre. dahil olma,gecis |
6. Hafta | Erken müdahalede gecis ve dahil olma odev sunumu |
7. Hafta | Erken müdahalede ekip calismasi |
8. Hafta | Erken müdahalede cocuk gelisimcinin rolu |
9. Hafta | Erken müdahalede felsefeleri gelisimsel teoriler |
10. Hafta | Ara sınav |
11. Hafta | Erken müdahalede ornek uygulamalar |
12. Hafta | Erken müdahalede ornek uygulamalar |
13. Hafta | Erken müdahale ozel egitim |
14. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | 2 | 5 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 26 | 121 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | |||||
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, bu konuda özgün çalışmalar planlar. | X | ||||
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | X | ||||
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | X | ||||
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamalarda kullanır, eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | ||||
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlar, projeler ve araştırmalar geliştirerek etkin şekilde yürütür. | X | ||||
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | ||||
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||||
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek