VBM614 - YAZILIM KALİTE GÜVENCE LABORATUVARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAZILIM KALİTE GÜVENCE LABORATUVARI VBM614 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 0 2 3
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Deney
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Ayça Tarhan 
Dersin amacıÖğrencilere yazılım kalite güvencenin temel yöntemleri hakkında deneyim kazandırmak ve yazılım test kavramlarını ve tekniklerini kullandırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci;
  2. ? Yazılım gözden geçirmeyi öğrenir ve uygular.
  3. ? Yapısal yazılım test yöntemlerini öğrenir ve uygular.
  4. ? İşlevsel yazılım test yöntemlerini öğrenir ve uygular.
  5. ? Hata esaslı yazılım kalite metriklerini öğrenir.
  6. ? Yazılım kalite güvence etkinliklerinin performansını ve yazılım ürününün kalitesini değerlendirmeyi öğrenir.
Dersin içeriğiOrta ölçekli yazılım sistemlerinde yazılım kalite güvencenin temel yöntemleri için uygulamalar. Çalışan yazılım sistemlerinin atanması ve genel kabul görmüş yazılım test yöntemlerini kullanarak test tasarlama ve çalıştırma. Kalite güvencenin bir parçası olarak kod gözden geçirme. Tasarım ve yazılım kalite güvence etkinliklerinin çıktıları ile bu etkinlikleri gerçekleştirmenin maliyet ve faydalarına ilişkin tartışmanın raporlanması. 
Kaynaklar? Somerville I., Software Engineering, 9th Ed., Addison-Wesley, 2011.
? Godbole N.S., Software Quality Assurance: Principles and Practice, Alpha Science International Ltd., 2004.
? Lewis R.O., Independent Verification and Validation, John Wiley & Sons, 2001.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKalite Kavramı
2. HaftaYazılım Proje Yönetimi
3. HaftaYazılım Kalite Güvencesi Yönetimi
4. HaftaYazılım Gözden Geçirme Süreci, Deney 1
5. HaftaYazılım Gözden Geçirme Kontrol Listeleri
6. HaftaYazılım Gözden Geçirme, Deney 2
7. HaftaYazılım Gözden Geçirme Metrikleri
8. HaftaYazılım Gözden Geçirme, Deney 3
9. HaftaYazılım Kalite Güvence Sürecini ve Yazılım Ürün Kalitesini Değerlendirme
10. HaftaArasınav
11. HaftaYazılım Yapısal Test, Deney 4
12. HaftaYazılım Yapısal Test
13. HaftaYazılım İşlevsel Test, Deney 5
14. HaftaYazılım İşlevsel Test
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama530
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama5840
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11616
Genel sınava hazırlanma süresi11616
Toplam İş Yükü3543114

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir.  X  
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular.  X  
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar.   X 
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar.  X  
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.   X 
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.  X  
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir.   X 
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür.   X 
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir.  X  
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır.   X 
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir.  X  
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek