VBM614 - YAZILIM KALİTE GÜVENCE LABORATUVARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAZILIM KALİTE GÜVENCE LABORATUVARI | VBM614 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 0 | 2 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Deney Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ayça Tarhan | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere yazılım kalite güvencenin temel yöntemleri hakkında deneyim kazandırmak ve yazılım test kavramlarını ve tekniklerini kullandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Orta ölçekli yazılım sistemlerinde yazılım kalite güvencenin temel yöntemleri için uygulamalar. Çalışan yazılım sistemlerinin atanması ve genel kabul görmüş yazılım test yöntemlerini kullanarak test tasarlama ve çalıştırma. Kalite güvencenin bir parçası olarak kod gözden geçirme. Tasarım ve yazılım kalite güvence etkinliklerinin çıktıları ile bu etkinlikleri gerçekleştirmenin maliyet ve faydalarına ilişkin tartışmanın raporlanması. | |||||
Kaynaklar | ? Somerville I., Software Engineering, 9th Ed., Addison-Wesley, 2011. ? Godbole N.S., Software Quality Assurance: Principles and Practice, Alpha Science International Ltd., 2004. ? Lewis R.O., Independent Verification and Validation, John Wiley & Sons, 2001. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kalite Kavramı |
2. Hafta | Yazılım Proje Yönetimi |
3. Hafta | Yazılım Kalite Güvencesi Yönetimi |
4. Hafta | Yazılım Gözden Geçirme Süreci, Deney 1 |
5. Hafta | Yazılım Gözden Geçirme Kontrol Listeleri |
6. Hafta | Yazılım Gözden Geçirme, Deney 2 |
7. Hafta | Yazılım Gözden Geçirme Metrikleri |
8. Hafta | Yazılım Gözden Geçirme, Deney 3 |
9. Hafta | Yazılım Kalite Güvence Sürecini ve Yazılım Ürün Kalitesini Değerlendirme |
10. Hafta | Arasınav |
11. Hafta | Yazılım Yapısal Test, Deney 4 |
12. Hafta | Yazılım Yapısal Test |
13. Hafta | Yazılım İşlevsel Test, Deney 5 |
14. Hafta | Yazılım İşlevsel Test |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 30 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 8 | 40 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 35 | 43 | 114 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular. | X | ||||
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar. | X | ||||
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar. | X | ||||
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | ||||
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar. | X | ||||
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir. | X | ||||
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. | X | ||||
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir. | X | ||||
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır. | X | ||||
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir. | X | ||||
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek