VBM647 - YAZILIM KONFİGÜRASYON YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAZILIM KONFİGÜRASYON YÖNETİMİ VBM647 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Enstitü tarafından belirlenecek 
Dersin amacıBu derste, yazılım konfigürasyon yönetimi öğretilecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda
  2. ? Yazılımların ihtiyaç duyduğu konfigürasyonu planlayabilir.
  3. ? Konfigürasyon belirleme ve doğrulama yöntemlerinden haberdar olur.
  4. ? Konfigürasyon metrikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin içeriği? Konfigürasyon yönetimine giriş,
? Yazılım mühendisliği ve proje yönetimi açısından konfigürasyon yönetimi,
? Konfigürasyon belirleme ve uygulama,
? Konfigürasyon doğrulama,
? Konfigürasyon yönetimi ile veri yönetimi ilişkisi,
? Konfigürasyon metrikleri.
 
Kaynaklar? Jessica Keyes, Software Configuration Management, Auerbach Publications, 2004
? Stephen P. Berczuk, Brad Appleton, Kyle Brown, Software Configuration Management Patterns: Effective Teamwork, Practical Integration, Addison-Wesley, 2003
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaYazılım mühendisliği açısından konfigürasyon yönetimi
3. Haftaproje yönetimi açısından konfigürasyon yönetimi
4. HaftaKonfigürasyon belirleme
5. HaftaKonfigürasyon uygulama
6. HaftaAra sınav I
7. HaftaKonfigürasyon doğrulama
8. HaftaVeri yönetimi
9. HaftaKonfigürasyon yönetimi ile veri yönetimi ilişkisi
10. HaftaKonfigürasyon yönetimi ile veri yönetimi ilişkisi (devam)
11. HaftaKonfigürasyon metrikleri
12. HaftaKonfigürasyon metrikleri (devam)
13. HaftaAra sınav II
14. HaftaÖrnek olay incelemesi
15. HaftaÖrnek olay incelemesi (devam)
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar260
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi23366
Genel sınava hazırlanma süresi14444
Toplam İş Yükü3182180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yazılım Mühendisliği temel alanları hakkında detaylı bilgi sahibidir.    X
2. Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, risk yönetimi ve kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak.   X 
3. Teori ve pratiğin birbirini hangi şekillerde etkilediğini ve birbirleri arasındaki bağları anlar.   X 
4. Gerçek hayata ilişkin yazılım proje, süreç ve ürününe ait işlevsel ve işlevsel olmayan özellikleri tanımlar.   X 
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel yazılım mühendisliği problemini kendi başına çözümler ve olası en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü açıklayabilecek, yaptığı varsayımları açıkça anlatabilecek kadar iyi iletişim becerilerine sahiptir.  X  
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.  X  
7. Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak.  X  
8. Yazılım Mühendisliği uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve bütün mesleki etkinlikleri etik ve sorumlu bir şekilde yürütür.   X 
9. Hem İngilizce hem de Türkçedeki teknik terimlere vakıftır ve teknik/bilimsel problemler ve onların çözümleri konusunda çeşitli dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak özlü sunumlar yapabilir.    X
10. Araştırma problemleri tanımlayabilir ve bilimsel problemleri çözmek için bilimsel yöntemler kullanarak bu araştırmaları yürütür.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek