VBM647 - YAZILIM KONFİGÜRASYON YÖNETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YAZILIM KONFİGÜRASYON YÖNETİMİ VBM647 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Örnek Olay İncelemesi
 
Dersin sorumlusu(ları)Enstitü tarafından belirlenecek 
Dersin amacıBu derste, yazılım konfigürasyon yönetimi öğretilecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda
  2. ? Yazılımların ihtiyaç duyduğu konfigürasyonu planlayabilir.
  3. ? Konfigürasyon belirleme ve doğrulama yöntemlerinden haberdar olur.
  4. ? Konfigürasyon metrikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Dersin içeriği? Konfigürasyon yönetimine giriş,
? Yazılım mühendisliği ve proje yönetimi açısından konfigürasyon yönetimi,
? Konfigürasyon belirleme ve uygulama,
? Konfigürasyon doğrulama,
? Konfigürasyon yönetimi ile veri yönetimi ilişkisi,
? Konfigürasyon metrikleri.
 
Kaynaklar? Jessica Keyes, Software Configuration Management, Auerbach Publications, 2004
? Stephen P. Berczuk, Brad Appleton, Kyle Brown, Software Configuration Management Patterns: Effective Teamwork, Practical Integration, Addison-Wesley, 2003
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaYazılım mühendisliği açısından konfigürasyon yönetimi
3. Haftaproje yönetimi açısından konfigürasyon yönetimi
4. HaftaKonfigürasyon belirleme
5. HaftaKonfigürasyon uygulama
6. HaftaAra sınav I
7. HaftaKonfigürasyon doğrulama
8. HaftaVeri yönetimi
9. HaftaKonfigürasyon yönetimi ile veri yönetimi ilişkisi
10. HaftaKonfigürasyon yönetimi ile veri yönetimi ilişkisi (devam)
11. HaftaKonfigürasyon metrikleri
12. HaftaKonfigürasyon metrikleri (devam)
13. HaftaAra sınav II
14. HaftaÖrnek olay incelemesi
15. HaftaÖrnek olay incelemesi (devam)
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar260
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi23366
Genel sınava hazırlanma süresi14444
Toplam İş Yükü3182180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Veri ve Bilgi Mühendisliği (VBM) hakkında detaylı bilgi sahibidir.   X 
2. Soyutlama, karmaşıklık, güvenlik, koşut zamanlılık, yazılım süreçleri gibi ortak kavramlara hakimdir ve uzmanlığını bilişim sistemlerinin etkili biçimde tasarlanması, geliştirilmesi ve yönetilmesinde uygular.  X  
3. Teori ve pratiğin etkileşimini ve aralarındaki bağları anlar.    X
4. Farklı soyutlama ve detay seviyelerinde düşünebilme yetisine sahiptir; dar kapsamlı bir gerçekleştirmenin ötesine geçerek bir bilişim sisteminin farklı bağlamlarda ele alınabileceğini anlar.  X  
5. Herhangi bir teknik veya bilimsel problemi kendi başına çözümler ve mümkün en uygun çözümü sunar; çözümün bütünlüğünü ve varsayımlarını açıkça anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.    X
6. Takım içinde verimli çalışabilme için gerekli olan becerileri edinmek adına sıradan bir ders projesine oranla daha büyük ölçekli bir projeyi tamamlar.    X
7. VBM alanının hızla geliştiğinin farkındadır. En son gelişmeleri takip eder, kariyeri boyunca öğrenir ve becerilerini geliştirir.    X
8. VBM uygulamalarına dair sosyal, yasal, etik ve kültürel hususların farkındadır ve mesleki etkinliklerini bunlarla uyumlu şekilde yürütür. X   
9. Farklı dinleyici kitlelerine yüz yüze, yazılı ya da elektronik olarak İngilizce ve Türkçe sözlü sunumlar yapabilir.    X
10. VBM geniş bir uygulama alanına sahip olduğunun ve fırsatların farkındadır.   X 
11. VBM farklı alanlarla etkileşim halinde olduğunun bilincindedir, alan uzmanlarıyla iletişim kurabilir ve onlardan gerekli alan bilgisi öğrenebilir.    X
12. Araştırma problemi tanımlayabilir ve çözmek için bilimsel yöntemler kullanır.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek