ÇGE712 - ÇOCUK EĞİTİMİ ve YARATICILIK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK EĞİTİMİ ve YARATICILIK | ÇGE712 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yoktur | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr.Zeynep Çetin | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı, teorik bilgilerle birlikte yaratıcılığı geliştirecek uygulama program örnekleri sunularak öğrencinin kendi yaratıcılığını geliştirmesi ve alanında yaratıcı programlar hazırlayıp uygulayabilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu dersin içeriğinde yaratıcılık,yaratıcılık kuramları yaratıcılığı engelleyen ve geliştiren faktörler ve çocukların tüm gelişim alanlarına yönelik yaratıcı uygulamalar yer almaktadır. | |||||
Kaynaklar | Gönen, M., Şahin, S., Yükselen, A., Tanju, E. (2006). Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler. Epsilon Yayıncılık, İstanbul. Mc Gregor, C. (1996). Yaratıcı bir çocuk geliştirme. Papirus, İstanbul. Yavuzer, H. (1994). Yaratıcılık. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul. Velber, F.V. (1979). Yaratıcılık Eğitimi, Germany |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yaratıcılığın temel kavramları |
2. Hafta | Yaratıcılık kuramları |
3. Hafta | Yaratıcılık ve eğitim |
4. Hafta | Okulöncesi dönemde yaratıcılık |
5. Hafta | Yaratıcılık ve drama |
6. Hafta | Kaynak tarama(Proje hazırlığı) |
7. Hafta | Ara sınav (sunum) |
8. Hafta | Edebiyat ve yaratıcılık |
9. Hafta | Sanat ve yaratıcılık |
10. Hafta | Müzik ve yaratıcılık |
11. Hafta | Uygulama |
12. Hafta | Yaratıcılığı etkileyen ve etkilemeyen etkenler, müzeler ve yaratıcılık |
13. Hafta | Uygulama |
14. Hafta | Uygulama |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 12 | 30 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 5 |
Seminer | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 4 | 12 |
Derse özgü staj (varsa) | 12 | 3 | 36 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 52 | 88 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, bu konuda özgün çalışmalar planlar. | X | ||||
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | |||||
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | |||||
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamalarda kullanır, eleştirel bir şekilde analiz eder. | X | ||||
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlar, projeler ve araştırmalar geliştirerek etkin şekilde yürütür. | X | ||||
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | X | ||||
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||||
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek