ÇGE712 - ÇOCUK EĞİTİMİ ve YARATICILIK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUK EĞİTİMİ ve YARATICILIK ÇGE712 1. Yarıyıl 2 2 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYoktur
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTakım/Grup Çalışması
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr.Zeynep Çetin 
Dersin amacıDersin amacı, teorik bilgilerle birlikte yaratıcılığı geliştirecek uygulama program örnekleri sunularak öğrencinin kendi yaratıcılığını geliştirmesi ve alanında yaratıcı programlar hazırlayıp uygulayabilmesi amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Dersin sonunda öğrenci bu alanda teorik bilgi sahibi olur ve yaratıcı programlar hazırlar ve uygular.
Dersin içeriğiBu dersin içeriğinde yaratıcılık,yaratıcılık kuramları yaratıcılığı engelleyen ve geliştiren faktörler ve çocukların tüm gelişim alanlarına yönelik yaratıcı uygulamalar yer almaktadır. 
KaynaklarGönen, M., Şahin, S., Yükselen, A., Tanju, E. (2006). Çocuklar İçin Yaratıcı Etkinlikler. Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
Mc Gregor, C. (1996). Yaratıcı bir çocuk geliştirme. Papirus, İstanbul.
Yavuzer, H. (1994). Yaratıcılık. Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul.
Velber, F.V. (1979). Yaratıcılık Eğitimi, Germany 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYaratıcılığın temel kavramları
2. HaftaYaratıcılık kuramları
3. HaftaYaratıcılık ve eğitim
4. HaftaOkulöncesi dönemde yaratıcılık
5. HaftaYaratıcılık ve drama
6. HaftaKaynak tarama(Proje hazırlığı)
7. HaftaAra sınav (sunum)
8. HaftaEdebiyat ve yaratıcılık
9. HaftaSanat ve yaratıcılık
10. HaftaMüzik ve yaratıcılık
11. HaftaUygulama
12. HaftaYaratıcılığı etkileyen ve etkilemeyen etkenler, müzeler ve yaratıcılık
13. HaftaUygulama
14. HaftaUygulama
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama310
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 1230
Ödevler00
Sunum00
Projeler15
Seminer15
Ara Sınavlar110
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı160
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama3412
Derse özgü staj (varsa)12336
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama11414
Proje12525
Ödevler5525
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü5288240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, bu konuda özgün çalışmalar planlar.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.     
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.      
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamalarda kullanır, eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlar, projeler ve araştırmalar geliştirerek etkin şekilde yürütür.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.     X
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.     
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek