TDE626 - ESKİ TÜRK EDEBİYATININ KAYNAKLARI II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ESKİ TÜRK EDEBİYATININ KAYNAKLARI II TDE626 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, eski Türk edebiyatının beslendiği temel kaynakları ve bunların edebî metinlere yansımalarını öğretmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler; eski Türk edebiyatının beslendiği temel kaynakları, bunlarla ilgili belli başlı çalışmaları ve bunların edebî metinlere yansımalarını öğrenir.
Dersin içeriği1. Eski Türk edebiyatının beslendiği dinî-tasavvufî-ahlakî, tarihî-mitolojik, ilmî, linguistik-edebî, ilmî kaynaklar, sosyal ve gündelik hayat ve bunların edebiyata yansımaları.
 
KaynaklarCanım, Rıdvan (2016). Divan Edebiyatının Kaynakları. İstanbul.
Demirayak, K. ve Çöğenli, M. S. (2000). Arap Edebiyatında Kaynaklar. Erzurum.
Levend, A. S. (1988). Türk Edebiyatı Tarihi. Ankara.
İpekten, H., İsen, M., Macit, M., Kılıç, F., Aksoyak, İ. H. (2002). Şair Tezkireleri. Ankara.
İsen, M., Horata, O., Macit, M., Kılıç, F., Aksoyak, İ. H. (2005). Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. 3.bs., Ankara.
Keleş, Reyhan (2016). Divan Şiirinde Ayet ve Hadis İktibasları. İstanbul.
Türk EdebiyatıTarihi. (2006). Halman, T. S., Horata, O., Çelik, Y., Kalpaklı, M., Korkmaz, R., Oğuz, M. Ö. (Ed.). Ankara.
Yıldırım, N. (2008). Fars Edebiyatında Kaynaklar. Erzurum.

 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği kaynaklar, tasnifi ve temel literatürü
2. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği dinî-tasavvufî-ahlakî kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları
3. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği dinî-tasavvufî-ahlakî kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları
4. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği dinî-tasavvufî-ahlakî kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları
5. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği tarihî-mitolojik kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları
6. HaftaAra Sınav ve(ya) sunu
7. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği tarihî-mitolojik kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları
8. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği tarihî-mitolojik kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları
9. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği sosyal hayat ve gündelik yaşam ve bunların edebî metinlere yansımaları
10. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği sosyal hayat ve gündelik yaşam ve bunların edebî metinlere yansımaları
11. HaftaAra Sınav ve(ya) sunu
12. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği dinî ve edebî ilimler ve bunların edebî metinlere yansımaları
13. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği dinî ve edebî ilimler ve bunların edebî metinlere yansımaları
14. HaftaEski Türk edebiyatının beslendiği geleneksel ilimler ve bunların edebî metinlere yansımaları
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav ve(ya) dönem çalışması hazırlama

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama5840
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi2510
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3745180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eski Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.    X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.    X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.    X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
11. Eski Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
12. Türk kültürüne hakimdir. Eski Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek