TDE626 - ESKİ TÜRK EDEBİYATININ KAYNAKLARI II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ESKİ TÜRK EDEBİYATININ KAYNAKLARI II | TDE626 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, eski Türk edebiyatının beslendiği temel kaynakları ve bunların edebî metinlere yansımalarını öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Eski Türk edebiyatının beslendiği dinî-tasavvufî-ahlakî, tarihî-mitolojik, ilmî, linguistik-edebî, ilmî kaynaklar, sosyal ve gündelik hayat ve bunların edebiyata yansımaları. | |||||
Kaynaklar | Canım, Rıdvan (2016). Divan Edebiyatının Kaynakları. İstanbul. Demirayak, K. ve Çöğenli, M. S. (2000). Arap Edebiyatında Kaynaklar. Erzurum. Levend, A. S. (1988). Türk Edebiyatı Tarihi. Ankara. İpekten, H., İsen, M., Macit, M., Kılıç, F., Aksoyak, İ. H. (2002). Şair Tezkireleri. Ankara. İsen, M., Horata, O., Macit, M., Kılıç, F., Aksoyak, İ. H. (2005). Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. 3.bs., Ankara. Keleş, Reyhan (2016). Divan Şiirinde Ayet ve Hadis İktibasları. İstanbul. Türk EdebiyatıTarihi. (2006). Halman, T. S., Horata, O., Çelik, Y., Kalpaklı, M., Korkmaz, R., Oğuz, M. Ö. (Ed.). Ankara. Yıldırım, N. (2008). Fars Edebiyatında Kaynaklar. Erzurum. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği kaynaklar, tasnifi ve temel literatürü |
2. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği dinî-tasavvufî-ahlakî kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları |
3. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği dinî-tasavvufî-ahlakî kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları |
4. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği dinî-tasavvufî-ahlakî kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları |
5. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği tarihî-mitolojik kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları |
6. Hafta | Ara Sınav ve(ya) sunu |
7. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği tarihî-mitolojik kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları |
8. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği tarihî-mitolojik kaynaklar ve bunların edebî metinlere yansımaları |
9. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği sosyal hayat ve gündelik yaşam ve bunların edebî metinlere yansımaları |
10. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği sosyal hayat ve gündelik yaşam ve bunların edebî metinlere yansımaları |
11. Hafta | Ara Sınav ve(ya) sunu |
12. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği dinî ve edebî ilimler ve bunların edebî metinlere yansımaları |
13. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği dinî ve edebî ilimler ve bunların edebî metinlere yansımaları |
14. Hafta | Eski Türk edebiyatının beslendiği geleneksel ilimler ve bunların edebî metinlere yansımaları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav ve(ya) dönem çalışması hazırlama |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 15 |
Sunum | 5 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 12 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 8 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 37 | 45 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Eski Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir. | X | ||||
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur. | X | ||||
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir. | X | ||||
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. | X | ||||
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur. | X | ||||
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır. | X | ||||
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır. | X | ||||
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir. | X | ||||
11. Eski Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır. | X | ||||
12. Türk kültürüne hakimdir. Eski Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek