FME710 - KİMYA EĞİTİMİNİN TARİHSEL TEMELLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİMYA EĞİTİMİNİN TARİHSEL TEMELLERİ FME710 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıKimyanın tarihsel gelişimini neden sonuç ilişki içerisinde sorgulayabilme ve gelişimsel süreci yorumlayabilme 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kimyanın kökleri ve eski uygarlıklardaki kimyaya kavrayabilme
  2. Kimyanın tarihsel süreçteki gelişim nedenlerini açıklayabilme
  3. Kimyanın gelişim dönemlerinin özelliklerini birbirleri ile karşılaştırabilme
  4. Her döneme damgasını vurmuş olan bilim insanları ve bunların döneme ve alana katkılarını açıklayabilme
Dersin içeriğiBilim nedir?, Bilimin gelişimi, kimyanın tarihsel gelişimi, kimya ve uygarlık, kimyanın önemi 
Kaynaklar1. Tez, Z., Kimya Tarihi, V Yayınları, Ankara 1986.
2. Yıldırım, C., BilimTarihi, RemziKitabevi, İstanbul, 1992.
3. Kuhn, T. S., Bilimsel Devrimlerin Yapısı (İkinci Baskıdan Çeviren Nilüfer Kuyaş). Alan Yayıncılık: İstanbul, 2003.
4. Berkem, A. R. Türkiye Kimya derneği Yayınları, 1996 İstanbul.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSanayi Devrimleri ve sonuçları
2. HaftaEmekleme dönemi
3. HaftaEl-kimya dönemi
4. HaftaModernleşme dönemi
5. Hafta1. Ara Sınav
6. HaftaFlogiston dönemi
7. HaftaLavosier dönemi
8. HaftaLavosier'den sonraki dönem
9. HaftaLavosier'den sonraki dönem
10. HaftaKimyanın yüzyılımıza getirdikleri
11. Hafta2. Arasınav
12. HaftaKimya sanayi ve çevre
13. HaftaKimyanın bugünkü durumu
14. HaftaKimyanın bugünkü durumu
15. Hafta
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler350150
Ara sınavlara hazırlanma süresi24080
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü20121300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.     
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.X    
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.  X  
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.     
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. X   
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. X   
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.X    
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.     
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.     
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek