EMİ722 - FARMASÖTİK SOSYAL PAZARLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FARMASÖTİK SOSYAL PAZARLAMA EMİ722 2. Yarıyıl 3 0 3 14
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıHem hastaların yaşam kalitelerinin hem de eczacılık mesleğinin imajının geliştirilmesi için öğrencilere eczacılık hizmetlerinin sosyal pazarlaması hakkında bilgi vermek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tüketici davranışı ve pazarlama iletişimi kavranır.
  2. Eczacılık hizmetlerinin sosyal pazarlaması konusunda neler yapılması gerektiği ve sosyal pazarlama teknikleri öğrenilir.
Dersin içeriğiSosyal değişim için sosyal pazarlama yaklaşımı, eczacılık hizmetlerinin pazarlamasına giriş, önemli pazarlama fikirleri, hizmetlerin özellikleri, eczacılık hizmetlerinin tasarlanması, tüketici davranışı, pazarlama iletişimi. 
Kaynaklar1. Marketing Social Change: Changing Behavior to Promote Health, Social Development, and the Environment (Andreasen AR),
2. Marketing Public Health: Strategies to Promote Social Change (Siegel M, Doner L),
3. Social Marketing (Kotler P, Roberto EL),
4. Promoting Health in Multicultural Populations: A Handbook for Practitioners (Huff RM, Kline MV),
5. Health Behavior and Health Education: Theory, Research and Practice (Glanz K),
6. Marketing for Pharmacists (Holdford DA). 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSosyal Değişim için Sosyal Pazarlama Yaklaşımı
2. HaftaEczacılık Hizmetlerinin Pazarlamasına Giriş
3. HaftaÖnemli Pazarlama Fikirleri
4. HaftaHizmetlerin Özellikleri
5. HaftaHizmet Performansının Yönetimi
6. HaftaEczacılık Hizmetlerinin Tasarlanması
7. HaftaTüketici Davranışı
8. HaftaARA SINAV
9. HaftaHizmetin Tüketici Tarafından Değerlendirilmesi
10. HaftaStratejik Pazarlama Planlaması
11. HaftaPazarlama Stratejileri
12. HaftaPazar Segmentasyonu
13. HaftaPazarlama İletişimi
14. HaftaEczacılık Hizmetlerinin Fiyatlandırılması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama15050
Proje17474
Ödevler16060
Ara sınavlara hazırlanma süresi15050
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü33303420

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Eczacının profesyonel imajı içerisinde yer alması gereken güncel konular hakkındaki bilgi düzeyini arttırır ve diğer disiplinlerle olan ilişkileri geliştirerek, yenilikler getirilmesine katkı sağlar.   X 
2. Araştırma yöntemleri ve uygulamaları hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.   X 
3. Eczacılık işletmeciliği alanında yapılan çalışmaların etik ilkeler çerçevesinde, güncel uygulamalarla yapılması gerektiğini bilir. X   
4. Mesleki uygulamalara yönelik standartları, ilgili yönetmelik, mevzuat ve yasaları bilir ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.   X 
5. Aldığı eğitim doğrultusunda, eczacılık işletmeciliği alanının kapsamında yer alan konularda yenilik getirecek ve çözüm sağlayacak araştırmalar planlayabilir.   X 
6. Yaptığı araştırmalarda gerekli teknolojik uygulamalardan faydalanabilir. X   
7. Araştırma sonuçlarını raporlayarak uygun bilimsel ortamlarda paylaşır.  X   
8. Eczacılık işletmeciliği ve sosyal eczacılık alanlarında dünyadaki uygulamaları, sorunları ve bilimsel gelişmeleri takip eder, ulusal ve uluslar arası projelerde yer alır. X   
9. Eczacılığın sosyal yönü ağırlıklı olan bir meslek olduğu gerçeği doğrultusunda iletişim becerilerini geliştirir ve bunu disiplinler arası çalışmalar yaparken de kullanır.    X
10. Sahip olduğu bilgilerin eczacılık işletmeciliği alanındaki konularda toplum yararına kullanılması için etik ilkelere dikkat ederek çalışır. X   
11. Güncel gelişmeleri değerlendirirken ve yeni çalışmalar yaparken, toplumun sosyal ve kültürel özelliklerini dikkate alır ve gerektiğinde eleştiriler yapması gerektiğini bilir.   X 
12. Ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda eczacılık işletmeciliği alanının önemini vurgular, ihtiyaç duyulduğunda yetkinliğini göstererek yeni düzenlemeler ve çözüm önerileri sunulmasında liderlik eder. X   
13. Bilimsel çalışmaların yaşam boyu öğrenmeyi gerektirdiğini bilerek ve her türlü ulusal ve uluslararası gelişmeyi takip ederek kendini geliştirir. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek