FİZ705 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | FİZ705 | 3. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Fizik Mühendisliği Bölümü tarafından belirlenir. | |||||
Dersin amacı | Bu derste öğrencilere; deneysel, kuramsal, bilgisayar destekli tasarım ve modelleme, simülasyon veya bir yayın araştırma yoluyla bir çalışmaya entegre ederek öğrenimleri süresince kazandıkları temel bilgileri uygulama becerisi; konuyla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşma ve yararlanma deneyimi; yaptıkları çalışmayı yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel araştırmanın tanımı, nasıl yapıldığı ve aşamaları hakkında bilgi verilir. Öğrencinin, deneysel ve kuramsal yeteneklerini geliştirmek amacıyla fizik mühendisliğinin herhangi bir dalında seçilen bir konuda Bitirme Çalışması ders sorumlusu gözetiminde, bağımsız bir proje çalışması yaptırılır. Öğrenci, yaptığı çalışmayı rapor hazırlama yönergesine uygun olarak yazar ve genel sınav haftasında belirlenen tarihte bölüm tarafından oluşturulan jüri önünde sunar ve notu bu jüri verir. | |||||
Kaynaklar | Seçilen konu ve içeriğe göre belirlenir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Proje hedef, içerik, öğretim şekli ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. Proje seçimi. |
2. Hafta | Proje çalışması ve literatür taraması. |
3. Hafta | Proje çalışması ve literatür taraması. |
4. Hafta | Proje çalışması ve literatür taraması. |
5. Hafta | Proje çalışması ve tartışma. |
6. Hafta | Proje çalışması ve tartışma. |
7. Hafta | Proje çalışması ve tartışma. |
8. Hafta | Proje çalışması ve tartışma. |
9. Hafta | Proje çalışması ve tartışma. |
10. Hafta | Proje çalışması ve değerlendirme. |
11. Hafta | Proje çalışması ve değerlendirme. |
12. Hafta | Proje raporunun yazımı. |
13. Hafta | Projenin sunumu için hazırlık. |
14. Hafta | Projenin sunumu için hazırlık. |
15. Hafta | Projenin sunumu için hazırlık. |
16. Hafta | Genel sınav (Projenin sunumu ve değerlendirilmesi) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 3 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 40 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 110 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 120 | 480 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 34 | 34 |
Toplam İş Yükü | 19 | 158 | 570 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır. | X | ||||
2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular. | X | ||||
3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır. | X | ||||
4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar. | X | ||||
5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler. | X | ||||
6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular. | X | ||||
7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | ||||
8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir. | X | ||||
9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek