ELE771 - İZGE KESTİRİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İZGE KESTİRİMİ | ELE771 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Dersi basarıyla bitiren öğrencilerden istatistiksel süreçlerin analizinde kullanılan temel izge kestirim yöntemlerini ve özelliklerini öğrenmiş olmaları beklenir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Olasılık ve İstatistiksel Süreçler. Güç İzgesi, Periyodogram, Ortalama Per., Blackman-Tukey. Parametrik modelleme. AR, MA, ARMA modeller. Sinüs parametre kestirimi. Yüksek dereceden İzge. Durağan Olmayan Süreçlerin İzgesi. Dizge İşleme. | |||||
Kaynaklar | 1-P.Stoica and R.Moses, Spectral Analysis of Signals, Pearson. 2-S. Kay, Modern Spectral Estimation, Prentice-Hall. 3-L. Marple, Digital Spectral Analysis, Prentice-Hall. 4-Ders Notları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Olasılık kuramının tekrarı |
2. Hafta | Güç yoğunluk dağılımı (PSD) ,Periodogram |
3. Hafta | Ortalama periodogram, Blackman-Tukey, Welch yöntemleri |
4. Hafta | Parametrik modelleme, Doğrusal öngörü |
5. Hafta | Levinson algoritması, Enbüyük entropi kestirim |
6. Hafta | Gürültülü sinüzoidalların AR analizi |
7. Hafta | AR izge kestirimi algoritmaları (özilinti,kovaryans), Burg Algoritması |
8. Hafta | Durbin Algoritması (MA) , ARMA izge kestirim yöntemleri |
9. Hafta | Ara Sınav |
10. Hafta | Model derecesi kestirimi, En az değişinti izge kestirimi , Süzgeç bankası |
11. Hafta | Sinüzoidal parametre kestirimi: Pisarenko, MUSIC, ESPRIT |
12. Hafta | Yüksek dereceli izge (bispectrum) |
13. Hafta | Durağan olmayan süreçlerin izge kestirimi (Wigner, Wavelet dön., Evrimsel izge) |
14. Hafta | Dizge işleme |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 12 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 8 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 9 | 126 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 8 | 6 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 39 | 103 | 301 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında en üst düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Bilim ve teknolojiye yenilik getirecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
3. Bilimsel literatürü ve alanındaki en son gelişmeleri takip eder, edindiği bilgilerin eleştirel analizini, sentezini, değerlendirmesini yapar ve araştırmalarında etkin biçimde kullanır. | X | ||||
4. Özgün bir araştırmayı bağımsız olarak baştan sona yürütebilir. | X | ||||
5. Özgün araştırma gerektiren projeleri tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası projelerde liderlik yapabilir. | X | ||||
6. Bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | ||||
7. Çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkin biçimde, Türkçe veya İngilizce sunar. | X | ||||
8. Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri bilimsel tarafsızlık ilkesi ve etik sorumluluk bilinciyle değerlendirir ve topluma aktarır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek