FME799 - DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DOKTORA YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK FME799 4. Yarıyıl 0 4 2 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Bireysel Çalışma  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim üyeleri ve öğretim görevlileri 
Dersin amacıÖğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersten başarılı olan öğrenci, doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanabilmelidir.
Dersin içeriği Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma
 
Kaynaklarİlgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi
2. HaftaDoktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması
3. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
4. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
5. HaftaBireysel çalışma , gerektiğinde danışmanla görüşme
6. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
7. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
8. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
9. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
10. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
11. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
12. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
13. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
14. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
15. HaftaBireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
16. HaftaYeterlik sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü000

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.X    
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.X    
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.X    
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.X    
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.X    
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.X    
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.X    
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.X    
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.X    
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.X    
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.X    
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek