ELE621 - MİKRODALGA DEVRE TASARIM TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MİKRODALGA DEVRE TASARIM TEKNİKLERİ ELE621 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri  
Dersin amacı Yüksek Frekansta Devre Tasarımına ilişkin ileri seviyede alt yapının kurulması ve farklı metodların öğrenilmesi, Mikrodalga devre tasarımının yapılabilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. D.Ç.1. Mikrodalga Devre Tasarımında İleri Yöntem ve Uygulamaları yapabilmek
  2. D.Ç.2. Filtre,Yükseltec,Osilatör ve Parametrik yükseltec tasarımında mikroşerit yapıları kullanabilmek
  3. D.Ç.3. Simulasyon programları kullanabilmek,
  4. D.Ç.4. İlgili literatürü anlayabilmek
Dersin içeriğiDersin içeriği ileri seviyede yüksek frekans devrelerinde filtre , tek ve çok katlıyükselteç , parametrik yükselteç, osillator tasarımını mikroşerit yapılar kullanarak yapılmasıdır 
KaynaklarDers notları
Foundations For Microwave Eng. R.E. Collin McGraw-Hill Pub. Comp.
Fundamentals of RF Circuit Design with Low Noise Oscillators,Jeremy Everard John Wiley and Sons Ltd
Microwave Circuit Design Using Linear and Nonlinear Techniques g.d.Veldelin,A.M. Pavio, U.L.Rohde Willey Interscience Pub.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta İletim Hatları ve Dalgakılavuzlarının Tekrarı
2. Hafta Gerçek Yükler İçin Uyumlandırmanın Tekrarı
3. Hafta İleri Filtre Tasarım Teknikleri
4. Hafta Mikroşerit Yapılar
5. Hafta Mikroşerit Yapılarda Tasarım Teknikleri
6. Hafta İleri uyumlandırma teknikleri
7. HaftaAra Sınav I
8. HaftaYükselteclerde ve Karıştırıcılarda Tasarım Teknikleri
9. Hafta Parametrik Yükselteç ler
10. Hafta Mikrodalga Detektör Devreleri
11. Hafta Osilatörler
12. Hafta Ara Sınav II
13. Hafta Mikrodalga Tümleşik Devrelerinde Gürültü Analizi
14. Hafta Önemli noktaların tekrarı
15. HaftaGenel Sınav
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama12222
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi22550
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3284200

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin gerektirdiği temel bilgilerin yanı sıra Elektrik ve Elektronik Mühendisliği'nin belirli alanlarında geniş ve derin bilgiye sahiptir.  X  
2. Matematik, Fen Bilimleri ve Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak ileri düzeyde analiz ve sentez yeteneği gerektiren karmaşık mühendislik problemlerini çözer.   X 
3. Bilimsel literatürü takip eder, yorumlar ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin olarak kullanır X   
4. Araştırma tasarlar, yapar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.  X  
5. Proje tasarlar, planlar ve yönetir; disiplinlerarası çalışmalarda liderlik yapabilir.   X 
6. Problem çözümlerinde yeni ve özgün fikirler üretir.  X  
7. Karmaşık, sınırlı ya da eksik verileri analiz edip anlamlı sonuçlar çıkartabilir, disiplinler arası çalışmalarda bu becerisini kullanabilir.  X  
8. Teknolojik gelişmeleri takip eder, kendisini geliştirip yeniler, yeni durumlara kolay uyum sağlar. X   
9. Uygulamalarının etik açıdan uygunluğunu ve sosyal ve çevresel etkilerini göz önüne alır.X    
10. Fikirlerini ve çalışmalarını yazılı veya sözlü olarak etkinlikle sunar; İngilizce'yi ileri düzeyde kullanır. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek