FİZ605 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER FİZ605 2. Yarıyıl 0 2 0 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Fizik Mühendisliği Bölümü tarafından belirlenir. 
Dersin amacıBu derste öğrencilere; deneysel, kuramsal, bilgisayar destekli tasarım ve modelleme, simülasyon veya bir yayın araştırma yoluyla bir çalışmaya entegre ederek öğrenimleri süresince kazandıkları temel bilgileri uygulama becerisi; konuyla ilgili bilgi kaynaklarına ulaşma ve yararlanma deneyimi; yaptıkları çalışmayı yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Herhangi bir fizik mühendisliği problemini çözmek üzere daha önce öğrendiği matematik, fizik ve mühendislik bilgilerini kullanabilecektir.
  2. Mühendislik ve fizik mühendisliği alanında literatürü takip etmeyi ve araştırma yapmayı öğrenecektir.
  3. Fizik Mühendisliğinin kapsadığı bir konuda bilgiyi derleyebilecek, bir süreci ya da sürecin bir parçasını tasarlayabilecek veya benzetim kurabilecek, kuramsal veya deneysel çalışma planlayabilecek ve elde ettiği verileri ilişkilendirebilecek veya ilişki türetebilecektir.
  4. Meslek etiği bilincini kazanmış olacaktır.
  5. Rapor hazırlama ve sunum yapma becerisine sahip olacaktır.
  6. Güncel gelişmeleri takip ederek yaşam boyu öğrenme konusunda bilgi sahibi olacaktır.
Dersin içeriğiBilimsel araştırmanın tanımı, nasıl yapıldığı ve aşamaları hakkında bilgi verilir. Öğrencinin, deneysel ve kuramsal yeteneklerini geliştirmek amacıyla fizik mühendisliğinin herhangi bir dalında seçilen bir konuda Bitirme Çalışması ders sorumlusu gözetiminde, bağımsız bir proje çalışması yaptırılır. Öğrenci, yaptığı çalışmayı rapor hazırlama yönergesine uygun olarak yazar ve genel sınav haftasında belirlenen tarihte bölüm tarafından oluşturulan jüri önünde sunar ve notu bu jüri verir. 
KaynaklarSeçilen konu ve içeriğe göre belirlenir. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProje hedef, içerik, öğretim şekli ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. Proje seçimi.
2. HaftaProje çalışması ve literatür taraması.
3. HaftaProje çalışması ve literatür taraması.
4. HaftaProje çalışması ve literatür taraması.
5. HaftaProje çalışması ve tartışma.
6. HaftaProje çalışması ve tartışma.
7. HaftaProje çalışması ve tartışma.
8. HaftaProje çalışması ve tartışma.
9. HaftaProje çalışması ve tartışma.
10. HaftaProje çalışması ve değerlendirme.
11. HaftaProje çalışması ve değerlendirme.
12. HaftaProje raporunun yazımı.
13. HaftaProjenin sunumu için hazırlık.
14. HaftaProjenin sunumu için hazırlık.
15. HaftaProjenin sunumu için hazırlık.
16. HaftaGenel sınav (Projenin sunumu ve değerlendirilmesi)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum330
Projeler00
Seminer140
Ara Sınavlar00
Genel sınav130
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı070
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı030
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama430120
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13434
Toplam İş Yükü1968210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır.    X
2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.    X
3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır.   X 
4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.    X
5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.    X
6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular.     X
7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.   X 
8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir.   X 
9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır.   X 
10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek