FİZ612 - MAGNETİK REZONANS II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MAGNETİK REZONANS II FİZ612 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Fizik Mühendisliği Bölümü tarafından belirlenecektir.  
Dersin amacıEPR spektroskopisinin, temel kavramlarını vermek, bu spektroskopinin farklı uygulamalarını göstermek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci, EPR spektroskopisine ilişkin temel kavramları öğrenecek, bu spektroskopinin farklı yapılara uygulanması ve farklı EPR teknikleri üzerine bilgi edinecektir.
Dersin içeriğiEPR de temel kavramlar
Manyetik etkileşmeler
Sıvılarda EPR
Katılarda EPR
Durulma zamanları ve kinetik olaylar
Çift rezonans teknikleri
 
KaynaklarJ.A: Weil, J.R. Bolton J.E. Werz, (1984), Elektron Spin Resonance (Wiley)
Fevzi Apaydın, (1996), Magnetik Rezonans (H.Ü. Yayınları)
A. Carrington, A.D. McLachlan, (1974), Introduction to magnetic resonance, (Harper and Row NY)
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEPR Spektroskopisinin tarihçesi ve temel kavramlar
2. HaftaManyetik Etkileşmeler
3. HaftaEPR de deney sistemi
4. HaftaEPR spektrumlarında yönsemez aşırı ince yapı etkileri (eşdeğer protonların tekli ve çoklu setleri)
5. HaftaEPR spektrumlarında yönsemez aşırı ince yapı etkileri (eşdeğer olmayan çekirdekler)
6. HaftaAra sınav+ soruların tartışılması
7. HaftaZeeman enerjisinin yönserliği
8. HaftaSpin-yörünge etkileşmeleri
9. HaftaYönser aşırı ince yapı etkileşmeleri
10. HaftaYönser Zeeman ve yönser aşırı ince yapı etkileşmesinin birleşik etkisi
11. HaftaSunum
12. HaftaDurulma zamanları , spektrum çizgilerinin genişliği
13. HaftaÇift rezonans teknikleri (ENDOR, ELDOR,DNP?ye dayanan teknikler)
14. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler220
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21326
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3359180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini disiplinler arası çerçevede özümser, güncel teknolojik ve bilimsel ileri araştırmada kullanılır.   X 
2. Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.  X  
3. Problemleri çözebilecek özgün model geliştirir, yöntem tasarlar, çözümler için gerekli yazılım, donanım ve modern ölçüm araçlarını kullanır.X    
4. Alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgi ve fikirlerini bir takım içinde paylaşır ve çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.  X  
5. Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.     
6. Mesleğinde yeni gelişmeleri bilir, takip eder, teknoloji problemlerini ve karmaşık durumları çözmek için yeni bilgileri kullanır. Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir, planlar ve çözümlerle yenilikçi yöntemleri uygular.      
7. Alanında yapılan çalışmaları takip eder, çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. X   
8. Alanında yapılan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, sözlü ve yazılı sunum için gerekli üst seviyede Türkçe ve en az bir yabancı dile hakimdir.  X  
9. Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile ilgili bilişim araçlarını ileri düzeyde kullanır.  X  
10. Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek