HİS787 - HİSTOLOJİ ve EMBRİYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ ve EMBRİYOLOJİDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | HİS787 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Petek Korkusuz | |||||
Dersin amacı | Histoloji ve Embriyolojide geçerli araştırma yöntemleri, araştırma tasarımı, proje yazımı; veri tabanlarında yayın taraması gerçekleştirme, bilimsel sunum yapabilme ve makale yazma konularında temel bilgileri kazandırmak hedeflenmektedir. Bu kapsamda histoloji ve embriyolojiye ait araştırma etiği, veri saklama, biyogüvenlik ile ilgili yasal mevzuat hakkında geçerli, güncel bilgileri paylaşmak ve karşılaştırmalı olarak tartışmak amaçlanmaktadır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders kapsamında bir araştırma alanı olarak Histoloji ve Embriyoloji bilim disiplini tanımlanarak, bu alana ait kalitatif ve kantitatif araştırma yöntemleri probleme dayalı ve uygulamalı olarak anlatılmaktadır. Veri tabanlarından güvenilir bilgi taraması yapma, elde edilen literatürü değerlendirebilme, buna göre araştırma gerekçesi, sorusu ve hipotezini oluşturma, etik kurallara ve evrensel bilimin ilkelerine uygun olarak bir araştırma kurgulayabilmenin temel kuralları anlatılır. Araştırma tasarımının projelendirilmesi; kurgulanan projenin biyogüvenlik esasları, yasal kurallar ve etik koşullara uygun biçimde yürütülmesine ait temel bilgiler verilir. Araştırma verilerinin objektif olarak değerlendirilmesi ve mevzuata uygun olarak arşivlenmesi ile ilgili temel kavramlar tartışılır. Bilimsel bir sunum yapmanın temel kuralları ile tez yazım ilkeleri kavratılır. Araştırma verilerinin objektif bilimsel ilkelere uygun olarak nasıl raporlanacağı anlatılarak, bilimsel bir makale haline getirebi | |||||
Kaynaklar | 1) Research Design. Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. Creswell JW. 3rd ed, USA. 2) Understanding The Publishing Process in Scientific Journals.www.elsevier.com/authors. 3) Medical Writing. RB. Taylor. USA 4) Quick Guide For Grant Applications. deainfo.nci.nih.gov/extra/extdocs/gntapp.pdf 5) İyi Laboratuar Uygulamaları Prensipleri. http://www. mevzuat.basbakanlik.gov.tr; http://www.saglik.gov.tr 6) Atık Yönetim Klavuzu. http://www.atikyonetimi.cevreorman.gov.tr 7) Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tez Yazım Kılavuzu. http://www.tip.hacettepe.edu.tr/.../kilavuz |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Histoloji ve embriyoloji araştırma alanı |
2. Hafta | Kütüphane ve sanal veri tabanlarında tarama yapma yöntemleri |
3. Hafta | Literatür değerlendirme; teorik bilginin kullanımı |
4. Hafta | Bilimsel yazma stratejileri ve araştırma etiği |
5. Hafta | Araştırma tasarımı: Amaç ve gerekçe |
6. Hafta | Araştırma tasarımı: Araştırma sorusu ve hipotez |
7. Hafta | Araştırma tasarımı: Kalitatif araştırma yöntemleri |
8. Hafta | Araştırma tasarımı: Kantitatif araştırma yöntemleri |
9. Hafta | Araştırma tasarımı: Karma araştırma yöntemleri |
10. Hafta | Projelerin yürütülmesi; laboratuvar güvenliği ve atık yönetimi |
11. Hafta | Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve saklanması; proje raporu yazımı |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Bilimsel makale yazımı, Bilimsel sunum teknikleri |
14. Hafta | Tez yazımı |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 28 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 5 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 33 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 34 | 43 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
6. Eğitime katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutuma sahip olmalı | X | ||||
7. Kendini geliştirmek için bilgiye ulaşma yöntemlerini bilmeli ve sürekli öğrenmenin önemini benimsemiş olmalı | X | ||||
8. Bağımsız olarak oluşturduğu özgün hipotezleri proje olarak planlayıp yazabilen ve temel araştırma yöntemlerini kurgulayıp kullanarak projeleri yönetme birikimine sahip, sonuçları değerlendirebilir, güncel bilgilerle tartışabilir ve makale yazabilme yetkinliği kazanmiş olmalı | X | ||||
9. Araştırma etik değerlerini özümsemiş, bilim ve yayın etiği, yardımcı üreme teknikleri ya da kök hücre teknolojileri gibi klinik uygulamalara açık etik konular hakkında bilgi ve görüş sahibi olmalı, | X | ||||
10. Ulusal ve uluslar arası düzeyde bilimsel ortamlara katılıp tartışabilen ve sunum yapabilme yetisinde olmalı | X | ||||
11. Çeşitli kuruluşlarca desteklenen proje ve uluslararası/ulusal dergilerde yayınlanan makalelerin değerlendirme kriterlerini analiz edip, bağımsız olarak bir proje önerisini değerlendirebilir olmalı | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek