HİS786 - HİSTOLOJİDE SERT DOKU İNCELEME YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİDE SERT DOKU İNCELEME YÖNTEMLERİ | HİS786 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Petek Korkusuz, Dr. Öğr. Üyesi Elif Karakoç | |||||
Dersin amacı | Kemik, diş, kıkırdak, tendon, ligament gibi sert ya da yarı sert bağ ve destek dokularını histolojik, immunohıstolojik inceleme yöntemlerinin ve fonksiyonel parametrelerle korele edilerek, deneysel hastalık ve yaralanma (defekt onarımı) hayvan modellerı ile bağlantılı ve uygulamalı olarak tartışılması amaçlanmaktadır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ||||||
Kaynaklar | 1. Human Embryology and Developmental Bıology. BM Carlson. 2. Developing Human: Clinically Oriented Embryology. KL Moore, TVN Persaud, MG Torchia. 3. Before We Are Born. KL Moore, TVN Persaud, MG, Torchia. 4. Langman's Medical Embryology. TW Sadler. 5. Histology: A Text and Atlas: MH Ross, W Pawlina. 6. Ten Cate's Oral Histology: Development, structure, and function. Ten Cate, Arnold Richard 7. Animal Models in Orthopaedic Research. YH An, RJ Friedman. 8. Histological Techniques. JB Bancroft M Gamble. 9. Bone morphometry. HE Takashi |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kemik, kıkırdak histolojisi ve embriyolojisi |
2. Hafta | Tendon, ligament, menisküs, fasya histolojisi ve embriyolojisi |
3. Hafta | Diş ve ilişkili dokuların histolojisi ve embriyolojisi |
4. Hafta | Sert dokular için kullanılan hayvan türleri ve deneysel hayvan modelleri |
5. Hafta | Kırık ve kemik defekti modelleri |
6. Hafta | Kıkırdak defekti ve artrit modelleri |
7. Hafta | Tendon, ligament, menisküs tamir modelleri |
8. Hafta | Dental tamir modelleri |
9. Hafta | Sert ve yarı sert dokuların örneklenmesi ve fiksasyonu |
10. Hafta | Sert ve yarı sert dokular için dekalsifikasyonlu ya da dekalsifikasyonsuz protokoller |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Sert ve yarı sert dokuların takibi, bloklanması ve kesilmesi |
13. Hafta | Sert ve yarı sert örneklerin histokimyasal olarak boyanması ve immünohistokimyasal olarak işaretlenmesi; fonksiyonel parametrelerle korelasyon |
14. Hafta | Histomorfometrik inceleme, Işık ve elektron mikroskobunda değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 28 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 32 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 33 | 48 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hücre, doku ve organların organizasyonunun ışık, elektron mikroskobik yapılarını, moleküler ve genetik bileşenleri ile kavrayarak, yapı-işlev ilişkisini kurabilir olmalı | X | ||||
2. İnsan embriyolojik gelişimini ve düzenleyen moleküler mekanizmaları kavramış olmalı, gelişme bozukluklarını kavram düzeyinde yorumlayabilmeli | |||||
3. Temel laboratuvar beceri ve tutumlarına sahip histokimya, immunohistokimya, elektron mikroskobu, hücre kültürü gibi yöntemlerin prensiplerini kavramış olmalı | X | ||||
4. Mikroskop ve görüntüleme tekniklerini, güncel yardımcı inceleme yöntemleri ile uygulamalı olarak öğrenmiş, görüntü analizi ve diğer kantitatif yöntemleri (stereoloji) uygulayıp, değerlendirebilme yetisine sahip olmalı | X | ||||
5. Yardımcı üreme teknikleri, kök hücre teknolojisi gibi klinikle işbirliği içinde olduğu laboratuvar çalışmaları yürütebilecek temel bilgiye sahip gerekli yetkinliği kazanmış olmalı | |||||
6. Eğitime katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutuma sahip olmalı | |||||
7. Kendini geliştirmek için bilgiye ulaşma yöntemlerini bilmeli ve sürekli öğrenmenin önemini benimsemiş olmalı | |||||
8. Bağımsız olarak oluşturduğu özgün hipotezleri proje olarak planlayıp yazabilen ve temel araştırma yöntemlerini kurgulayıp kullanarak projeleri yönetme birikimine sahip, sonuçları değerlendirebilir, güncel bilgilerle tartışabilir ve makale yazabilme yetkinliği kazanmiş olmalı | |||||
9. Araştırma etik değerlerini özümsemiş, bilim ve yayın etiği, yardımcı üreme teknikleri ya da kök hücre teknolojileri gibi klinik uygulamalara açık etik konular hakkında bilgi ve görüş sahibi olmalı, | |||||
10. Ulusal ve uluslar arası düzeyde bilimsel ortamlara katılıp tartışabilen ve sunum yapabilme yetisinde olmalı | |||||
11. Çeşitli kuruluşlarca desteklenen proje ve uluslararası/ulusal dergilerde yayınlanan makalelerin değerlendirme kriterlerini analiz edip, bağımsız olarak bir proje önerisini değerlendirebilir olmalı |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek