HİS700-01 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | HİS700-01 | 5. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Doktora derslerini ve yeterlik sınavını başarı ile tamamlamış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Diğer: Araştırma, inceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalından Tez Danışmanı Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak teorik ve pratik donanımıyla bir tez projesi planlayıp, yürütüp tamamlayabilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doktora tezi planlayıp, yürüterek, sonuçlarını değerlendirerek edindiği bilgi ve beceriyi kullanacağı bireysel teorik ve laboratuvar çalışması Tez konusunun belirlenmesi ve bilimsel ilkeler doğrultusunda bilimsel teori oluşturması Tez konusu ile teorisine yönelik yurt içi yurt dışı literatür taraması yapılması Laboratuvar araştırmanın tüm planlamasının yapılması Kendi bilim alanı ile ilgili laboratuvar yöntemlerinin uygulanması Laboratuvarda elde ettiği verileri toplayıp, görüntülemesi Elde edilen laboratuvar bulgularının toplanıp değerlendirilmesi Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması | |||||
Kaynaklar | İlgili literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kayıtlı olunan programın bilimsel içeriğİ doğrultusunda bilimsel teori oluşturmak için literatür toplanması bireysel çalışma, |
2. Hafta | Kayıtlı olunan programın bilimsel içeriğİ doğrultusunda bilimsel teori oluşturmak için literatür toplanması bireysel çalışma, |
3. Hafta | Kayıtlı olunan programın bilimsel içeriğİ doğrultusunda bilimsel teori oluşturmak için literatür toplanması bireysel çalışma, |
4. Hafta | Programın bilimsel içeriği doğrultusunda bilimsel teori oluşturarak tez konusunun belirlenmesi için bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
5. Hafta | Tez konusu ile ilgili yeni literatürlerin toplanması |
6. Hafta | Tez konusu ile ilgili yeni literatürlerin toplanması |
7. Hafta | Tez konusu ile ilgili yeni literatürlerin toplanması |
8. Hafta | Tez konusu ile ilgili yeni literatürlerin toplanması |
9. Hafta | Tez konusu ile ilgili yeni literatürlerin toplanması için bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
10. Hafta | Tez Konusu ile ilgili literatür özetinin seminer olarak sunulması |
11. Hafta | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanması için bireysel çalışma |
12. Hafta | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanmsı bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
13. Hafta | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanmsı bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
14. Hafta | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanmsı bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
15. Hafta | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanmsı bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
16. Hafta | Tez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanmsı bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 14 | 40 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 9 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 38 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 14 | 5 | 70 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 40 | 560 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 10 | 20 | 200 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hücre, doku ve organların organizasyonunun ışık, elektron mikroskobik yapılarını, moleküler ve genetik bileşenleri ile kavrayarak, yapı-işlev ilişkisini kurabilir olmalı | X | ||||
2. İnsan embriyolojik gelişimini ve düzenleyen moleküler mekanizmaları kavramış olmalı, gelişme bozukluklarını kavram düzeyinde yorumlayabilmeli | X | ||||
3. Temel laboratuvar beceri ve tutumlarına sahip histokimya, immunohistokimya, elektron mikroskobu, hücre kültürü gibi yöntemlerin prensiplerini kavramış olmalı | X | ||||
4. Mikroskop ve görüntüleme tekniklerini, güncel yardımcı inceleme yöntemleri ile uygulamalı olarak öğrenmiş, görüntü analizi ve diğer kantitatif yöntemleri (stereoloji) uygulayıp, değerlendirebilme yetisine sahip olmalı | X | ||||
5. Yardımcı üreme teknikleri, kök hücre teknolojisi gibi klinikle işbirliği içinde olduğu laboratuvar çalışmaları yürütebilecek temel bilgiye sahip gerekli yetkinliği kazanmış olmalı | X | ||||
6. Eğitime katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutuma sahip olmalı | X | ||||
7. Kendini geliştirmek için bilgiye ulaşma yöntemlerini bilmeli ve sürekli öğrenmenin önemini benimsemiş olmalı | X | ||||
8. Bağımsız olarak oluşturduğu özgün hipotezleri proje olarak planlayıp yazabilen ve temel araştırma yöntemlerini kurgulayıp kullanarak projeleri yönetme birikimine sahip, sonuçları değerlendirebilir, güncel bilgilerle tartışabilir ve makale yazabilme yetkinliği kazanmiş olmalı | X | ||||
9. Araştırma etik değerlerini özümsemiş, bilim ve yayın etiği, yardımcı üreme teknikleri ya da kök hücre teknolojileri gibi klinik uygulamalara açık etik konular hakkında bilgi ve görüş sahibi olmalı, | X | ||||
10. Ulusal ve uluslar arası düzeyde bilimsel ortamlara katılıp tartışabilen ve sunum yapabilme yetisinde olmalı | X | ||||
11. Çeşitli kuruluşlarca desteklenen proje ve uluslararası/ulusal dergilerde yayınlanan makalelerin değerlendirme kriterlerini analiz edip, bağımsız olarak bir proje önerisini değerlendirebilir olmalı | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek