HİS700-01 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR HİS700-01 5. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseDoktora derslerini ve yeterlik sınavını başarı ile tamamlamış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Diğer: Araştırma, inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalından Tez Danışmanı Öğretim Üyesi 
Dersin amacıÖğrencinin doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak teorik ve pratik donanımıyla bir tez projesi planlayıp, yürütüp tamamlayabilmesi  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersten başarılı olan öğrenci: Doktora tez projesinin hipotezi kurabilir, planlayabilir ve tez çalışmasını yürütüp sonuçları değerlendirerek ve yazıya dönüştürebilecek gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklere sahip olabilmeli
  2. Tez konusu ile ilgili tez konusu tarayabilmeli, Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilmeli
  3. Bilimsel teorisine ulaşabilmek için laboratuvar yöntemlerini belirleyebilmeli, kendi bilim alanı ile ilgili yöntemleri uygulayabilmeli
  4. Uyguladığı laboratuvar Araştırma verilerini görüntüleyip yorumlayabilmeli
  5. Elde ettiği araştırma verilerini analiz edebilmeli
  6. Yorumladığı araştırma bulgularını tartışarak sonuç çıkarabilmeli
  7. Önerilerde bulunabilmeli
  8. Araştırmayı raporlaştırabilmeli ve savunabilmeli
Dersin içeriğiDoktora tezi planlayıp, yürüterek, sonuçlarını değerlendirerek edindiği bilgi ve beceriyi kullanacağı bireysel teorik ve laboratuvar çalışması
Tez konusunun belirlenmesi ve bilimsel ilkeler doğrultusunda bilimsel teori oluşturması
Tez konusu ile teorisine yönelik yurt içi yurt dışı literatür taraması yapılması
Laboratuvar araştırmanın tüm planlamasının yapılması Kendi bilim alanı ile ilgili laboratuvar yöntemlerinin uygulanması
Laboratuvarda elde ettiği verileri toplayıp, görüntülemesi
Elde edilen laboratuvar bulgularının toplanıp değerlendirilmesi
Araştırma sonuçlarının yorumlanması ve raporlanması 
Kaynaklarİlgili literatür 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKayıtlı olunan programın bilimsel içeriğİ doğrultusunda bilimsel teori oluşturmak için literatür toplanması bireysel çalışma,
2. HaftaKayıtlı olunan programın bilimsel içeriğİ doğrultusunda bilimsel teori oluşturmak için literatür toplanması bireysel çalışma,
3. HaftaKayıtlı olunan programın bilimsel içeriğİ doğrultusunda bilimsel teori oluşturmak için literatür toplanması bireysel çalışma,
4. HaftaProgramın bilimsel içeriği doğrultusunda bilimsel teori oluşturarak tez konusunun belirlenmesi için bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
5. HaftaTez konusu ile ilgili yeni literatürlerin toplanması
6. HaftaTez konusu ile ilgili yeni literatürlerin toplanması
7. HaftaTez konusu ile ilgili yeni literatürlerin toplanması
8. HaftaTez konusu ile ilgili yeni literatürlerin toplanması
9. HaftaTez konusu ile ilgili yeni literatürlerin toplanması için bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
10. HaftaTez Konusu ile ilgili literatür özetinin seminer olarak sunulması
11. HaftaTez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanması için bireysel çalışma
12. HaftaTez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanmsı bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
13. HaftaTez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanmsı bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
14. HaftaTez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanmsı bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
15. HaftaTez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanmsı bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme
16. HaftaTez konusu ile ilgili laboratuvar çalışmasının planlanmsı bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar1440
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum920
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı38100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 5 70
Laboratuvar 14 5 70
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1440560
Sunum / Seminer Hazırlama1020200
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü5270900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hücre, doku ve organların organizasyonunun ışık, elektron mikroskobik yapılarını, moleküler ve genetik bileşenleri ile kavrayarak, yapı-işlev ilişkisini kurabilir olmalı    X
2. İnsan embriyolojik gelişimini ve düzenleyen moleküler mekanizmaları kavramış olmalı, gelişme bozukluklarını kavram düzeyinde yorumlayabilmeli    X
3. Temel laboratuvar beceri ve tutumlarına sahip histokimya, immunohistokimya, elektron mikroskobu, hücre kültürü gibi yöntemlerin prensiplerini kavramış olmalı     X
4. Mikroskop ve görüntüleme tekniklerini, güncel yardımcı inceleme yöntemleri ile uygulamalı olarak öğrenmiş, görüntü analizi ve diğer kantitatif yöntemleri (stereoloji) uygulayıp, değerlendirebilme yetisine sahip olmalı    X
5. Yardımcı üreme teknikleri, kök hücre teknolojisi gibi klinikle işbirliği içinde olduğu laboratuvar çalışmaları yürütebilecek temel bilgiye sahip gerekli yetkinliği kazanmış olmalı    X
6. Eğitime katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutuma sahip olmalı    X
7. Kendini geliştirmek için bilgiye ulaşma yöntemlerini bilmeli ve sürekli öğrenmenin önemini benimsemiş olmalı    X
8. Bağımsız olarak oluşturduğu özgün hipotezleri proje olarak planlayıp yazabilen ve temel araştırma yöntemlerini kurgulayıp kullanarak projeleri yönetme birikimine sahip, sonuçları değerlendirebilir, güncel bilgilerle tartışabilir ve makale yazabilme yetkinliği kazanmiş olmalı     X
9. Araştırma etik değerlerini özümsemiş, bilim ve yayın etiği, yardımcı üreme teknikleri ya da kök hücre teknolojileri gibi klinik uygulamalara açık etik konular hakkında bilgi ve görüş sahibi olmalı,     X
10. Ulusal ve uluslar arası düzeyde bilimsel ortamlara katılıp tartışabilen ve sunum yapabilme yetisinde olmalı    X
11. Çeşitli kuruluşlarca desteklenen proje ve uluslararası/ulusal dergilerde yayınlanan makalelerin değerlendirme kriterlerini analiz edip, bağımsız olarak bir proje önerisini değerlendirebilir olmalı    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek