HİS792 - İMMUNOHİSTOKİMYA TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İMMUNOHİSTOKİMYA TEKNİKLERİ | HİS792 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 2 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Petek Korkusuz, Prof. Dr. Pergin Atilla, Dr. Öğr. Üyesi Elif Karakoç | |||||
Dersin amacı | İmmunohistokimya prensiplerinin öğrenilmesi ve dokuların ya da hücrelerin immunohistokimyasal yöntemlerle boyanmasına yönelik bilgi ve becerinin elde edilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1)İmmunohistokimya prensiplerinin tartışılması ve boyama öncesi seçilecek antikor özelliklerinin belirlenmesi 2) Doku ya da hücrelerin gösterilmek istenen antijenik özelliklerine yönelik fiksasyon biçiminin seçilmesi (yumuşak doku, kan yayması, kültüre hücre vb.) 3) Parafin ya da frozen kesitlerin immunohistokimya protokollerine göre boyanması 4) İncelenecek mikroskop dikkate alınarak uygun kromojenin belirlenmesi 5) Boyanan preparatların uygun kapatma ortamları ile mikroskop altında incelenmesi 6) Boyanmanın değerlendirilmesi ve yorumlanması 7) İkili işaretleme yöntemleri 8) Elektron mikroskobu düzeyinde IHK teknikleri, pre-embedding, post-embedding yöntemler 9) İmmunogold yöntemi | |||||
Kaynaklar | 1) Hayat MA. Microscopy, Immunohistochemistry, and Antigen Retrieval Methods, 2) Kiernan JA. Histological & Histochemical Methods, Theory & Practice 3) Beltz BS, Burd GD. Immunocytochemical techniques, Principles & Practice |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Temel immünhistokimyasal yöntemlerin tanımlanması ve terminoloji |
2. Hafta | Fiksasyon ve tamponlar |
3. Hafta | İmmunohistokimyada antikorlar |
4. Hafta | Antijenin açığa çıkarılması ve sinyal güçlendirilmesi |
5. Hafta | Bloklama yöntemleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Enzim temelli immün işaretleme teknikleri |
8. Hafta | Enzim temelli immün işaretleme teknikleri, pratik uygulama |
9. Hafta | Floresan temelli immün işaretleme teknikleri |
10. Hafta | Floresan temelli immün işaretleme teknikleri, pratik uygulama |
11. Hafta | İmmunoelektronmikroskopik yöntemler: Pre-embedding, Post-embedding ve Tokuyasu yöntemleri |
12. Hafta | İmmunoelektronmikroskopik yöntemler pratik uygulama |
13. Hafta | Işık mikroskop düzeyinde immunohistokimyanın yorumlanması |
14. Hafta | Elektron mikroskop düzeyinde immunohistokimyanın yorumlanması |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 28 | 5 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 46 | 59 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hücre, doku ve organların organizasyonunun ışık, elektron mikroskobik yapılarını, moleküler ve genetik bileşenleri ile kavrayarak, yapı-işlev ilişkisini kurabilir olmalı | X | ||||
3. Temel laboratuvar beceri ve tutumlarına sahip histokimya, immunohistokimya, elektron mikroskobu, hücre kültürü gibi yöntemlerin prensiplerini kavramış olmalı | X | ||||
4. Mikroskop ve görüntüleme tekniklerini, güncel yardımcı inceleme yöntemleri ile uygulamalı olarak öğrenmiş, görüntü analizi ve diğer kantitatif yöntemleri (stereoloji) uygulayıp, değerlendirebilme yetisine sahip olmalı | X | ||||
6. Eğitime katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutuma sahip olmalı | X | ||||
7. Kendini geliştirmek için bilgiye ulaşma yöntemlerini bilmeli ve sürekli öğrenmenin önemini benimsemiş olmalı | X | ||||
10. Ulusal ve uluslar arası düzeyde bilimsel ortamlara katılıp tartışabilen ve sunum yapabilme yetisinde olmalı | X | ||||
11. Çeşitli kuruluşlarca desteklenen proje ve uluslararası/ulusal dergilerde yayınlanan makalelerin değerlendirme kriterlerini analiz edip, bağımsız olarak bir proje önerisini değerlendirebilir olmalı | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek