FME738 - KİMYA EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ve ÖĞRETME SÜREÇLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KİMYA EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ve ÖĞRETME SÜREÇLERİ FME738 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıKimya öğrenme ve öğretme süreçlerinin bilişsel, duyuşsal ve üstbilişsel değişkenler açısından incelenmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kimya eğitiminde öğrenme ve öğretme yöntemleri açıklar.
  2. Kimya eğitiminde yeni öğrenme ve öğretme yaklaşımları açıklar.
  3. Kimya öğrenme ve öğretimine ilişkin bilişsel süreçleri açıklar.
  4. Kimya öğrenme ve öğretimine ilişkin duyuşsal süreçleri açıklar.
  5. Kimya öğrenme ve öğretimine ilişkin üstbilişsel süreçleri açıklar.
Dersin içeriğiKimya eğitiminde öğrenme ve öğretme yöntemleri, kimya öğretiminde yeni yaklaşımlar, kimyayı öğrenmeği etkileyen bilişsel, duyuşsal ve üstbilişsel süreçler ve bunların Kimya öğrenme ve öğretimindeki etkileri 
Kaynaklar1. Current internet sources
2. Recent publications
3. Schunk D. (2012) Learning Theories. An Educational perspective. Pearson Education, Inc. Publishing . Boston
4. Sternberg, J. R., (1999). The nature of cognition. Cambridge, Mass. : MIT Press
5. Zohar, A., Dori, Y. J., (2012). Metacognition in Science Education. Trends in Current Research. Springer Verlag. Heidelberg
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKimya öğrenme ve öğretimine ilişkin temel kavramlar
2. HaftaKimya öğrenme ve öğretimine ilişkin bilişsel süreçler
3. HaftaKimya öğrenme ve öğretimine ilişkin bilişsel süreçler
4. HaftaKimya öğrenme ve öğretimine ilişkin bilişsel süreçler
5. HaftaKimya eğitiminde öğrenme ve öğretme yöntemler
6. HaftaKimya öğretiminde yeni yaklaşımlar
7. HaftaKimya öğretiminde yeni yaklaşımlar
8. HaftaKimya öğrenmeye ilişkin duyuşsal süreçler
9. HaftaKimya öğrenmeye ilişkin duyuşsal süreçler
10. HaftaKimya öğretiminde duyuşsal süreçlerin
11. HaftaAra sınav
12. HaftaKimya öğrenme ve öğretimine ilişkin üstbilişsel süreçler
13. HaftaKimya öğrenme ve öğretimine ilişkin üstbilişsel süreçler
14. HaftaKimya öğrenme ve öğretimine ilişkin üstbilişsel süreçler
15. Hafta
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı450
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)815120
Sunum / Seminer Hazırlama14545
Proje14545
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi14848
Toplam İş Yükü27186360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.     
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.     
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.    X
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.     
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.     
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.    X
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.     
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.     
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.     
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek