FME714 - FEN EĞİTİMİNDE KONU ALANI ÇALIŞMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEN EĞİTİMİNDE KONU ALANI ÇALIŞMASI FME714 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıÖğrencilere bilimsel, etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasını ve bilimsel çalışmalarda araştırma yöntemlerinin incelenmesini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır.
  2. Alanı ile ilgili çalışmalarda bilimsel bilgiye sahip olur.
  3. Araştırmalarında karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
  4. Bilimsel çalışmada etik değerleri tanımlar.
  5. Güncel gelişmeleri izler.
  6. Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
Dersin içeriği1.Fen eğitiminde araştırma yaklaşımları
2.Fen Eğitiminde belirlenen konu/konular ile ilgili yapılan çalışmalarda kullanılan araştırma yaklaşımları
3.Belirlenen konu/konulara ilişkin literatürde yapılan araştırmaların sonuçlarının karşılaştırılması
 
Kaynaklar1.Fen Eğitiminde yapılan makaleler
2.Fen Eğitimine ilişkin güncel İnternet Kaynakları
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFen eğitimindeki çalışmalarda kullanılan araştırma yaklaşımları
2. HaftaBetimsel araştırmalar
3. Haftaİlişkisel araştırmalar
4. HaftaNicel araştırmalar
5. HaftaNitel araştırmalar
6. HaftaNitel araştırmalar
7. HaftaBilimsel çalışmalarda karşılaşılan etik sorunlar
8. HaftaFen eğitiminde araştırma konularının belirlenmesi ve belirlenen konular ile ilgili literatür çalışması
9. HaftaBelirlenen konu ile ilgili Literatürde yapılan çalışmalarda kullanılan araştırma yaklaşımları
10. HaftaBelirlenen konu ile ilgili Literatürde yapılan çalışmalarda kullanılan örneklem seçimi
11. HaftaAra sınav
12. HaftaBelirlenen konu ile ilgili Literatürde yapılan çalışmalarda kullanılan veri toplama araçları
13. HaftaBelirlenen konu ile ilgili Literatürde yapılan çalışmalarda kullanılan analiz yöntemleri
14. HaftaYapılan çalışmalara ilişkin karşılaştırmalar ve sonuçların değerlendirilmesi
15. Hafta--
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması620
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması81080
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje15050
Ödevler425100
Ara sınavlara hazırlanma süresi13838
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü28126310

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.   X 
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.   X 
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.   X 
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. X   
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. X   
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.    X
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. X   
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. X   
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.  X  
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.  X  
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek