FME704 - MATEMATİK EĞİTİMİNDE BİLİŞSEL SÜREÇLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE BİLİŞSEL SÜREÇLER FME704 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıBireyin argumentasyon ve onu izleyen kanıt sürecinde geçirdiği zihinsel aşamaların analiz edilmesi 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bir tahmin oluşturma süreci olarak argumentasyonu analiz eder.
  2. Kanıt sürecini analiz eder.
  3. Argumentasyon ve kanıtın analizlerini karşılaştırır.
  4. Argumentasyonun kanıt üzerine etkilerini analiz eder.
  5. Bireyin düşünme, algılama ve yorumlama gibi tüm bilişsel süreçlerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemini yorumlar, değerlendirir.
Dersin içeriğiMatematik eğitiminde bilişsel bilimlerle ilgili araştırmaların analizi; matematikte biliş üzerine uygulamalı çalışma (örnek olay çalışması) yönetme 
Kaynaklar1.Anderson, J. R. (1985) Cognitive Psychology and its implications. (2nd ed.). New York: Freeman.
2.Bruning, R. H., Schraw, G. J.& Ronning, R. R. (1995) Cognitive psychology and Instruction. Prentice-Hall, Inc. New Jersey.
3.Burger, B. E. (2007) Extending the Frontiers of mathematics: Inquiries into proof and argumentation. Key College
4.Lave, J. (1988). Cognition in practice. Boston: Cambridge University Pres.
5.Sorumlu öğretim üyesi tarafından seçilecek konu ile ilgili yeni ve özgün makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBilişle ilgili temel kavramlar
2. HaftaBilişsel kuramın temelleri ve matematik eğitimiyle ilişkisi
3. HaftaKavramsal ve prosedürel bilgi ve bunların ilişkisi
4. HaftaBilişsel stratejiler ve strateji seçimi
5. HaftaMatematik eğitiminde üstbiliş ve üstbilişsel beceriler
6. HaftaMatematikte tahmin becerisi ve tahmin stratejileri
7. HaftaAra sınav
8. HaftaArgumentasyon ve matematik eğitimindeki yeri
9. HaftaMatematiksel kanıt ve kanıt oluşturma süreci
10. HaftaArgumentasyon ve kanıt ilişkisi
11. HaftaBiliş ve İnançlar
12. HaftaMatematikteki bilişsel yaklaşımlar ve bunlara ilişkin çalışmaların incelenmesi ve tartışılması
13. HaftaMatematikteki bilişsel yaklaşımlar ve bunlara ilişkin çalışmaların incelenmesi ve tartışılması
14. HaftaMatematik eğitiminde bilişsel süreçlere ilişkin bir araştırma planı oluşturulması
15. Hafta--
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav140
Toplam110
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı560
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1010100
Sunum / Seminer Hazırlama14545
Proje000
Ödevler32575
Ara sınavlara hazırlanma süresi14848
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü30181360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.   X 
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.   X 
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.   X 
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.    X
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.    X
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.   X 
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.   X 
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.    X
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.    X
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.  X  
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek