FME747 - MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRENME TEORİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ÖĞRENME TEORİLERİ FME747 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıBirey soyut bir matematiksel kavramı nasıl öğreniyor? sorusuna yanıt aramaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Genel öğrenme teorilerini tanır.
  2. Duyuşsal faktörlerin öğrenmeye etkilerini değerlendirir.
  3. Sosyal ortamın öğrenme üzerindeki etkilerini değerlendirir.
  4. Öğrenme teorileri, özelde matematikte öğrenme teorileri ile ilgili literatürü izler.
  5. Bir matematiksel kavramın veya konunun öğrenilmesine etki eden faktörleri analiz eder.
Dersin içeriği1. Başlıca öğrenme teorilerinin tanıtılması ve tartışılması
2. Öğrencilerde, gençlerde psikolojik gelişme doğalarının ve öğrenme teorilerinin çalışılması
3. Değişik öğrenme teorilerinin matematik eğitimi yönünden tartışılması
4. APOS teori ve uygulamaları
 
Kaynaklar1. Bigge, M. L.,& Shermis, S. S. (2004). Learning theories for teachers. (6th ed.). New York: Longman.
2. Schunk, D. H. (2011) (Çev. Muzaffer Şahin). Öğrenme Teorileri: Eğitimsel bir bakışla: Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
3. Sriraman, B. & English, L. (Eds.). (2010) Theories in mathematics education: seeking new frontiers. Springer- Verlag Berlin Heidelberg.
4. Steffe, L. P.,& Nesher, P. (Eds.). (1996). Theories of mathematical learning. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
5. Sorumlu öğretim üyesi tarafından seçilecek konu ile ilgili yeni ve özgün makaleler 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMatematikte öğrenmenin tanımı ve öğrenmeye ilişkin temel kavramlar
2. HaftaÖğrenme teorilerine giriş- Matematik eğitiminde öğrenme teorilerinin yeri
3. HaftaDavranışçı kuramlar
4. HaftaBilişsel kuramlar ve matematik öğrenmeye katkıları
5. HaftaSosyal Bilişsel kuram ve matematik öğrenmedeki sosyolojik perspektfiler
6. HaftaYapılandırmacılık ve matematik öğrenmeye katkıları
7. HaftaSosyal yapılandırmacılık ve matematik eğitimindeki araştırma örnekleri
8. HaftaAra sınav
9. HaftaAPOS teori
10. HaftaAPOS teori ile ilgili uygulamalar
11. HaftaAPOS teori ile ilgili uygulamalar
12. HaftaMatematikte öğrenme ve öğretmeye ilişkin araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
13. HaftaMatematikte öğrenme ve öğretmeye ilişkin araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
14. HaftaMatematikte öğrenme ve öğretmeye ilişkin araştırmaların incelenmesi ve tartışılması
15. Hafta--
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı560
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1010100
Sunum / Seminer Hazırlama14545
Proje000
Ödevler32575
Ara sınavlara hazırlanma süresi14848
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü30181360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.    X
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.    X
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.   X 
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.   X 
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.   X 
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.   X 
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.     
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.     
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek