BYL692 - PESTİSİT METABOLİZMASI ve ETKİ MEKANİZMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
PESTİSİT METABOLİZMASI ve ETKİ MEKANİZMALARI | BYL692 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nurhayat Barlas | |||||
Dersin amacı | Memeli organizmalar tarafından pestisitlerin alınım yolları, canlı sistemlerinde metabolizması ve etki mekanizmalarının detaylı olarak öğretilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Fonksiyonlarına göre pestisitlerin sınıflandırılması Pestisitlerin vücuda alınma yolları Memelilerde metabolizması ve metabolizmada yer alan reaksiyonlar Canlılardaki metabolik reaksiyonlar Etki mekanizmaları Canlılarda oluşturduğu etkiler | |||||
Kaynaklar | Toxicology of Insecticides, Fumio Matsumura, 1985, Plenium Press, New York Introduction to Ecotoxicology, D. Connell, P. Lam, B. Richardson and R. Wu, 1999, Blackwell Science |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Pestisitlerin sınıflandırılması (T) |
2. Hafta | Pestisitlerin vücuda alınma yollar (T) |
3. Hafta | Memelilerde metabolizması (T) |
4. Hafta | Memelilerde metabolizma şekilleri (T) |
5. Hafta | Metabolizmada yer alan reaksiyonlar (T) |
6. Hafta | I. Ara sınavı |
7. Hafta | Etki mekanizmaları (T) |
8. Hafta | Etki mekanizmaları (T) |
9. Hafta | Etki mekanizmaları (T) |
10. Hafta | Canlılarda oluşturduğu etkiler (T) |
11. Hafta | Canlılarda oluşturduğu etkiler (T) |
12. Hafta | Canlılarda oluşturduğu etkiler (T) |
13. Hafta | II. Ara sınavı |
14. Hafta | Genel değerlendirme (T) |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 15 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 32 | 62 | 233 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek