BYL679 - İLERİ BAKTERİ GENETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ BAKTERİ GENETİĞİ | BYL679 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hatice Mergen | |||||
Dersin amacı | Bu ders kapsamında öğrenciler bakterilerde genetik yapı, protein sentezi, gen mutasyonları, gen ifadesinin düzenlenmesi, DNA tamir mekanizmaları, transformasyon, konjugasyon, transdüksiyon, klonlama, bakterileri araştırmada kullanılan genetik metotlar ve genetik modifikasyonları öğrenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bakteri kromozomunun yapısı, Bakterilerde replikasyon, transkripsiyon ve translasyon, Gen ifadesinin düzenlenmesi, Genetik materyalin transferi, Plasmidlerin moleküler biyolojisi, Klonlama, Bakteri sınıflandırması, Sınıflandırma ve mikroarray, Sınıflandırma ve yeni nesil DNA dizi analizi, | |||||
Kaynaklar | 1.Jeremy W. Dale, Simon F. Park. Molecular genetics of bacteria. Fifth edition. Wiley-blackwell. 2010 2.Edward A. Birge. Bacterial and Bacteriophage Genetics. Fifth edition. Springer 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nükleik asit yapısı, DNA replikasyonu, hücre bölünmesi |
2. Hafta | Mutasyon ve varyasyon: Mutasyon tipleri, Rekombinasyon, Mutasyonların mekanizması |
3. Hafta | Mutasyon ve varyasyon: Mutantların izolasyonu ve tanımlanması. |
4. Hafta | Gen ifadesinin regülasyonu: Gen kopya sayıları, transkripsiyonal kontrol, translasyonal kontrol |
5. Hafta | DNA tamiri ve Rekombinasyon |
6. Hafta | Bakteriyofaj genetiği |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Plasmidler |
9. Hafta | Gen transferi : Transdüksiyon, Rekombinasyon |
10. Hafta | Gen transferi: Konjugasyon, Tansformasyon |
11. Hafta | Genetik modifikasyon: Suş geliştirilmesi, primer ve sekonder metabolitlerin aşırı üretimi, |
12. Hafta | Gen klonlanması, klonlama yöntemleri, gen kütüphanesi |
13. Hafta | Klonlanmış genlerin üretimi, gen teknolojisinin farklı kullanım alanları |
14. Hafta | Bakteri sınıflandırmasında genetik metotlar: mikroarray ve yeni nesil DNA sekanslama |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 2 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 44 | 20 | 124 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Biyoloji veya farklı alandaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | ||||
7. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetme yeteneğine sahip olur. | X | ||||
10. Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, sonuçları dikkate alarak değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek