BYL677 - HİDROBİYOLOJİDE ARAZİ ÇALIŞMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
HİDROBİYOLOJİDE ARAZİ ÇALIŞMALARI BYL677 2. Yarıyıl 1 6 3 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Program ders sorumluları 
Dersin amacıBu ders in amacı akarsu ve durgun su ortamlarında canlı yaşamının incelenmesi sırasında yapılması gerekenlerin öğretilmesidir. Bu dersin temel amacı arazi çalışması öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılması gereken işlemlerin anlatılmasıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu ders ile öğrenci hidrobiyoloji amaçlı bir arazi çalışmasını yapabilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
  2. Bu ders ile öğrenci hidrobiyoloji amaçlı bir arazi çalışmasını yapabilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
Dersin içeriğiBu ders sonunda öğrenci; Çalışmanın planlanması, Sucul Sistemler, Arazi Alanı Seçimi, Harita okuma, İstasyon belirleme, Örneklem Metodu Seçimi, Arazi Örnekleme Araçlarının Seçimi, Hazırlanması Ve Bakımı, Arazi Dönemi Ve Sıklığını Belirleme, Arazi Çalışmasında Güvenlik Kuralları Çalışmanın planlanması, Sucul Sistemler, Arazi Alanı Seçimi, Harita okuma, İstasyon belirleme, Örneklem Metodu Seçimi, Arazi Örnekleme Araçlarının Seçimi, Hazırlanması Ve Bakımı, Arazi Dönemi Ve Sıklığını Belirleme, Arazi Çalışmasında Güvenlik Kuralları ve Örneklerin Korunması Ve Sınıflandırılması, Örnek İşleme, Analiz Ve Değerlendirme, Raporlama konularını öğrenir. 
Kaynaklar1-Bain MB and N.J.Stevenson,1999 , Aquatic habitat assesmnet: common methods.216p.
2-Tachet H., Bournaud M and Richoux P.,1980: Introduction a l?etude des macroinvertebres des eaux douces, assıc. Francaise de limnologie.
3- Chapman, D., Water Quality Assessment (A guide to the use of biota, sediments and water in environmental monitoring). E and FN SPON An imprint of Routledge, London and New York, 2003.626p
4- Hauer, F. R.; Lamberti, A. G., Methods in Stream Ecology, Academic Press, 2007, 878 p.
5- Cowx, I. G., Management and Ecology of Lake and Reservoir Fisheries. Blackwell Science, University of Hull, UK. 2002, 402 p.
6- Lowell, D. S., Freshwater Mussel Ecology. University of California Press, 1955, 204 p.
7- Kottelat, M.; Freyhof, J., Handbook of European Freshwater Fishes, Kottelat, Cornol, Switzerland and Freyhof, Berlin, Germany. 2007, 646 p.
8- Edmondson, W. T., Fresh-water Biology, John Wiley and Sons, Inc. 1959, 1247 p. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaArazi Öncesi Çalışmaları: Çalışmanın planlanması (T) Pratik uygulamalarda dikkat edilecek hususlar(P)
2. HaftaSucul Sistemler, Arazi Alanı Seçimi, Harita okuma, İstasyon belirleme, (T) Arazi Uygulaması (P)
3. HaftaÖrneklem Metodu Seçimi, (T) Arazide araçlarının tanıtımı ve kullanımı(P)
4. HaftaArazi Örnekleme Araçlarının Seçimi (T) Arazi çalışması (P)
5. HaftaArazi Örnekleme Araçlarının Hazırlanması Ve Bakımı (T) Arazi Çalışması(P)
6. HaftaArazi Dönemi Ve Sıklığını Belirleme (T) Arazi çalışması (P)
7. HaftaArazi Çalışmasında Güvenlik Kuralları (T) Arazide elektroşoker uygulaması ve elektrik kullanımına yönelik Ödev sunumu(P)
8. HaftaArazide Ölçümlerin Yapılması, Gözlemlerin Yapılması (T) Arazi çalışması (P)
9. HaftaAra sınav
10. HaftaArazide Çalışma, Olası Problemler Ve Çözümü (T) Arazi uygulaması(P)
11. HaftaArazi Sonrası Çalışmaları: Örneklerin Korunması Ve Sınıflandırılmasında önemli noktalar(T) Laboratuvarda örneklerin korunma ve sınıflandırma uygulamaları(P)
12. HaftaÖrnek İşleme teknikleri (T) Örnek işleme tekniklerinin uygulaması(P)
13. HaftaAnaliz Ve Değerlendirmede esaslar(T) Ödev ?sunum (P)
14. HaftaRaporlamada dikkat edilecek konular(T) Raporlama- Ödev ?sunum (P)
15. HaftaGenel Sınav hazırlığı
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar35
Uygulama00
Alan Çalışması75
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum410
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 14 6 84
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama41040
Proje000
Ödevler41040
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü5261264

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hidrobiyoloji alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.   X 
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.    X
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar.   X 
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır.    X
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır.   X 
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.    X
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.    X
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.    X
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.   X 
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.    X
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek