BYL656 - ZOOPLANKTONLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ZOOPLANKTONLAR | BYL656 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Alan Gezisi Gösteri Deney | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Nuray Akbulut | |||||
Dersin amacı | İç su sistemlerinde yaşayan zooplanktonik türleri tanıma ve teşhis edebilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. Zooplankton methodolojisi ve örnek toplama 2. Örnek toplama yöntemleri 2.1 Örnek toplama şişeleri ve su örnekleyiciler 2.2 Örnek toplama ağlarının tanıtımı ve özellikler 3. Örneklerin fiksasyonu 4. Örneklerin korunması 5. Analizler 5.1 Biyomas hesaplanması 5.1.1 Volumetrik yöntem 5.1.2 Gravimetrik yöntem 5.2 Sayım yöntemleri 5.3 Türlerin Teşhis edilmesi 5.3.1 Örneklerin ayıklanıp temizlenme işlemleri 5.3.2 Örnekleri boyama ve diseksiyon işlemleri 5.3.3 Örnekleri gömme işlemi 5.4 Tür çeşitliliği 5.4.1. Cladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri: -Cladocera grubuna ait organizmaların teşhis işlemleri 5.4.2.. Copepoda sınıfına ait organizmaların genel özellikleri: -Cinslerin ve türlerin teşhisleri 5.4.3. Rotifera şubesine ait organizmaların genel özellikleri - Familyaların ve cinsleri teşhisi 6. Faunal kompozisyonun belirlenmesi | |||||
Kaynaklar | Dumont, H.J.F. (Editor): Zooplankton Guides: Guides to the identification of the microinvertebrates of the continental waters of the world, volumes: 1-15, Backhuys Publishers, Leiden. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Zooplankton örnekleme yöntemleri (T) |
1. Hafta | Zooplankton örnekleme yöntemleri (T) |
2. Hafta | Zooplankton örnekleme yöntemleri (P) |
2. Hafta | Zooplankton örnekleme yöntemleri (P) |
3. Hafta | Arazi çalışması |
3. Hafta | Arazi çalışması |
4. Hafta | Cladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (T) |
4. Hafta | Cladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (T) |
5. Hafta | Cladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (T) |
5. Hafta | Cladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (T) |
6. Hafta | Cladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (P) |
6. Hafta | Cladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (P) |
7. Hafta | Cladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (P) |
7. Hafta | Cladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (P) |
8. Hafta | Arazi çalışması |
8. Hafta | Arazi çalışması |
9. Hafta | Copepoda sınıfına ait organizmaların genel özellikleri (T) |
9. Hafta | Copepoda sınıfına ait organizmaların genel özellikleri (T) |
10. Hafta | Cinslerin ve türlerin teşhisleri (P) |
10. Hafta | Cinslerin ve türlerin teşhisleri (P) |
11. Hafta | Cinslerin ve türlerin teşhisleri (P) |
11. Hafta | Cinslerin ve türlerin teşhisleri (P) |
12. Hafta | Rotifera şubesine ait organizmaların genel özellikleri, Familyaların ve cinsleri teşhisi (T) |
12. Hafta | Rotifera şubesine ait organizmaların genel özellikleri, Familyaların ve cinsleri teşhisi (T) |
13. Hafta | Familyaların ve cinsleri teşhisi (P) |
13. Hafta | Familyaların ve cinsleri teşhisi (P) |
14. Hafta | Makale Tartışması (T) |
14. Hafta | Makale Tartışması (T) |
15. Hafta | |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final sınavı |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 48 | 83 | 269 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hidrobiyoloji alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar. | X | ||||
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek