BYL656 - ZOOPLANKTONLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ZOOPLANKTONLAR BYL656 2. Yarıyıl 2 2 3 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Alan Gezisi
Gösteri
Deney
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Nuray Akbulut 
Dersin amacıİç su sistemlerinde yaşayan zooplanktonik türleri tanıma ve teşhis edebilme 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, -iç sularda yaşayan copepod, cladocer ve rotiferleri teşhis eder - zooplanktonik organizmaları toplama, tespit etme , preparat yapma ve inceleme ve sayım yöntemlerini öğrenir
  2. Bu dersin sonunda öğrenci, -iç sularda yaşayan copepod, cladocer ve rotiferleri teşhis eder - zooplanktonik organizmaları toplama, tespit etme , preparat yapma ve inceleme ve sayım yöntemlerini öğrenir
Dersin içeriğiI. Zooplankton methodolojisi ve örnek toplama
2. Örnek toplama yöntemleri
2.1 Örnek toplama şişeleri ve su örnekleyiciler
2.2 Örnek toplama ağlarının tanıtımı ve özellikler
3. Örneklerin fiksasyonu
4. Örneklerin korunması
5. Analizler
5.1 Biyomas hesaplanması
5.1.1 Volumetrik yöntem
5.1.2 Gravimetrik yöntem
5.2 Sayım yöntemleri
5.3 Türlerin Teşhis edilmesi
5.3.1 Örneklerin ayıklanıp temizlenme işlemleri
5.3.2 Örnekleri boyama ve diseksiyon işlemleri
5.3.3 Örnekleri gömme işlemi
5.4 Tür çeşitliliği
5.4.1. Cladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri:
-Cladocera grubuna ait organizmaların teşhis işlemleri
5.4.2.. Copepoda sınıfına ait organizmaların genel özellikleri:
-Cinslerin ve türlerin teşhisleri
5.4.3. Rotifera şubesine ait organizmaların genel özellikleri
- Familyaların ve cinsleri teşhisi
6. Faunal kompozisyonun belirlenmesi 
KaynaklarDumont, H.J.F. (Editor): Zooplankton Guides: Guides to the identification of the microinvertebrates of the continental waters of the world, volumes: 1-15, Backhuys Publishers, Leiden. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaZooplankton örnekleme yöntemleri (T)
1. HaftaZooplankton örnekleme yöntemleri (T)
2. HaftaZooplankton örnekleme yöntemleri (P)
2. HaftaZooplankton örnekleme yöntemleri (P)
3. HaftaArazi çalışması
3. HaftaArazi çalışması
4. HaftaCladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (T)
4. HaftaCladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (T)
5. HaftaCladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (T)
5. HaftaCladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (T)
6. HaftaCladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (P)
6. HaftaCladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (P)
7. HaftaCladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (P)
7. HaftaCladocera grubuna ait organizmaların genel özellikleri (P)
8. HaftaArazi çalışması
8. HaftaArazi çalışması
9. HaftaCopepoda sınıfına ait organizmaların genel özellikleri (T)
9. HaftaCopepoda sınıfına ait organizmaların genel özellikleri (T)
10. HaftaCinslerin ve türlerin teşhisleri (P)
10. HaftaCinslerin ve türlerin teşhisleri (P)
11. HaftaCinslerin ve türlerin teşhisleri (P)
11. HaftaCinslerin ve türlerin teşhisleri (P)
12. HaftaRotifera şubesine ait organizmaların genel özellikleri, Familyaların ve cinsleri teşhisi (T)
12. HaftaRotifera şubesine ait organizmaların genel özellikleri, Familyaların ve cinsleri teşhisi (T)
13. Hafta Familyaların ve cinsleri teşhisi (P)
13. Hafta Familyaların ve cinsleri teşhisi (P)
14. HaftaMakale Tartışması (T)
14. HaftaMakale Tartışması (T)
15. Hafta
15. Hafta
16. HaftaFinal sınavı
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav170
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı330
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı170
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması248
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama11515
Proje000
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4883269

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Hidrobiyoloji alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilimsel metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.   X 
2. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.  X  
3. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve sentez yapar.  X  
4. Alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleme yeteneği kazanır.  X  
5. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütme yeteneği kazanır.   X 
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. X   
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.   X 
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. X   
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.  X  
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. X   
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek