BDY610 - DİYETETİK SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİYETETİK SEMİNERİ BDY610 1. Yarıyıl 0 2 0 4
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriRapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Diyetetik Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıDiyetetik alanında uzmanlaşmak isteyen bilim uzmanlığı ve doktora öğrencilerine bir konuyu araştırma, rapor etme ve sunma becerisini kazandırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Diyetetik alanında bilim uzmanlığı veya doktora yapan öğrencilerin, uzmanlaşmak istedikleri konuda detaylı inceleme yapmalarını sağlar
  2. Bu öğrencilerin ilerideki tez ve diğer klinik araştırmaları için bilimsel veri tabanı oluşmasını sağlar
  3. Bu öğrencilerin diyetetik alanındaki zayıf yönlerini belirleyerek, bilimsel verilerin ışığında bilgilerini tamamlayıcı bir seminer hazırlamasına yardımcı olur
Dersin içeriğiÖğrencinin belirlenen bir konu ile ilgili kaynak taraması, rapor etmesi ve sunması 
Kaynaklar1.Bowman BA and Russell RM (eds).Present Knowledge in Nutrition, eighth edition, ILSI Press,Washington,DC,2001.
2.Prof Dr. Gülden Köksal, Uz. Dyt Hülya Gökmen. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatiboğlu Yayınevi, 2000, Acosta PB, Yannicelli S. The Ross Metabolic Formula System Nutrition Support Protocols, 3rd Ed, Ohio, 1997.
3.Beslenme ve diyet dergileri, pediatri dergileri (J Inherit Metab Dis, Pediatrics, JADA, Am J Clin. Nutr, vb.)
4.Clinical Paediatric Dietetics Vanessa Shaw, Lawson M, Blackwell Scientific Publications, 1994.
5.Pediatri. Olcay Neyzi, Türkan Ertuğrul, Nobel Tıp Kitabevi, 2002. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDiyetetik semineri dersine giriş, konuların belirlenmesi
2. HaftaYayın tarama, yayınların incelenmesi
3. HaftaYayın tarama, yayınların incelenmesi
4. HaftaYayın tarama, yayınların incelenmesi
5. HaftaYayın tarama, yayınların incelenmesi
6. HaftaYayın tarama, yayınların incelenmesi
7. HaftaYayın tarama, yayınların incelenmesi
8. HaftaYayın tarama, yayınların incelenmesi
9. HaftaYayın tarama, yayınların incelenmesi
10. HaftaSeminer raporunun yazılması
11. HaftaSeminer raporunun yazılması
12. HaftaSeminer raporunun yazılması
13. HaftaSeminer raporunun yazılması
14. HaftaSeminer raporunun yazılması
15. HaftaSeminer raporunun yazılması
16. HaftaGenel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer150
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı2100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama15050
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü2955120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir.    X
2. Bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlar, analiz eder ve raporlar.    X
3. Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.    X
4. Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar.    X
5. Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. X   
6. Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri yayınlar, sunar.  X  
7. Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.  X  
8. Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir ve yorumlar.    X
9. Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişimle güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır.  X  
10. Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek