BYL762 - SUCUL İNVAZYON EKOLOJİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SUCUL İNVAZYON EKOLOJİSİ BYL762 2. Yarıyıl 2 0 2 8
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gösteri
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yasemin Saygı 
Dersin amacıInvazyon, istilacı tür kavramının ve bu canlıların doğal biyotaya olan etkilerinin öğretilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; İnvasyon ve invasif tür kavramı, invazyon mekanizmaları, invasif türlerin ekonomik ve ekolojik etkileri, invazyon başarısındaki temel mekanizmalar, sucul sitemlerin invazyon açısından risk değerlendirmesi, invazif türlerle mücadele yöntemleri konularını öğrenir.
Dersin içeriğiİnvazif tür kavramının tanımı ve invazyon ekolojisine giriş
İnvazyona neden olan meknizmalar
İnvazif türlerin ekonomik ve ekolojik etkileri
Küresel Biyolojik çeşitlilik ve invazyon
İnvazif türlerle mücadelede kullanılan yöntemler
İnvazif bazı türlerin durumuna genel bakış
İnvazif kerevit türlerinin positif-negative etkileri ve doğal kerevit populasyonları ile olan etkileşimleri
Kriptojenik gemi kurdu Teredo navalis
Balast sularında taşınan invazif türler ve mücadelede kullanılan yöntemler
Akdeniz, Karadeniz ve Marmara Denizindeki invazif türler
Sucul sistemlerin invazif türler açısından risk değerlendirmesi
 
Kaynaklarhttp://en.wikipedia.org/wiki/Invasive_species
Global Invasive Species Database, http://www.issg.org/database/welcome/
European Information Center on Alien Invasive Species, http://www.zin.ru/rbic/
Invasive Aquatic Species of Europe : Distribution, Impacts and Managment, 2002. Erki Leppakoski, Stephan Gollasch and Sergei Olenin (eds.), Kluwer Academic Publishers, ISNBN-1-4020-0837-2002
Invasion Ecology, Julie Lockwood, Martha Hoopes and Michael Marchetti, ISBN: 9781405114189, Blackwell Publishing, 2006
Aquatic Invasion (Regular online journal) http://www.aquaticinvasions.ru
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİnvazif tür kavramının tanımı ve invazyon ekolojisine giriş
2. Haftaİnvazyona neden olan meknizmalar
3. Haftaİnvazif türlerin ekonomik ve ekolojik etkileri
4. HaftaKüresel Biyolojik çeşitlilik ve invazyon
5. HaftaDreissena (D.) polymorpha: Evrimsel orjini ve invazyon başarısı
6. Haftaİnvazif türlerle mücadelede kullanılan yöntemler
7. Haftaİnvazif bazı türlerin durumuna genel bakış
8. Haftaİnvazif kerevit türlerinin positif-negative etkileri ve doğal kerevit populasyonları ile olan etkileşimleri
9. HaftaKriptojenik gemi kurdu Teredo navalis
10. HaftaBalast sularında taşınan invazif türler ve mücadelede kullanılan yöntemler
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaAkdeniz, Karadeniz ve Marmara Denizindeki invazif türler
13. HaftaAkdeniz, Karadeniz ve Marmara Denizindeki invazif türler
14. HaftaSucul sistemlerin invazif türler açısından risk değerlendirmesi
15. HaftaFinal Sınavına Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3158227

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.   X 
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır.   X 
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.   X 
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.   X 
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.   X 
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.   X 
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.   X 
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir.   X 
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.   X 
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek