BYL762 - SUCUL İNVAZYON EKOLOJİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SUCUL İNVAZYON EKOLOJİSİ | BYL762 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yasemin Saygı | |||||
Dersin amacı | Invazyon, istilacı tür kavramının ve bu canlıların doğal biyotaya olan etkilerinin öğretilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İnvazif tür kavramının tanımı ve invazyon ekolojisine giriş İnvazyona neden olan meknizmalar İnvazif türlerin ekonomik ve ekolojik etkileri Küresel Biyolojik çeşitlilik ve invazyon İnvazif türlerle mücadelede kullanılan yöntemler İnvazif bazı türlerin durumuna genel bakış İnvazif kerevit türlerinin positif-negative etkileri ve doğal kerevit populasyonları ile olan etkileşimleri Kriptojenik gemi kurdu Teredo navalis Balast sularında taşınan invazif türler ve mücadelede kullanılan yöntemler Akdeniz, Karadeniz ve Marmara Denizindeki invazif türler Sucul sistemlerin invazif türler açısından risk değerlendirmesi | |||||
Kaynaklar | http://en.wikipedia.org/wiki/Invasive_species Global Invasive Species Database, http://www.issg.org/database/welcome/ European Information Center on Alien Invasive Species, http://www.zin.ru/rbic/ Invasive Aquatic Species of Europe : Distribution, Impacts and Managment, 2002. Erki Leppakoski, Stephan Gollasch and Sergei Olenin (eds.), Kluwer Academic Publishers, ISNBN-1-4020-0837-2002 Invasion Ecology, Julie Lockwood, Martha Hoopes and Michael Marchetti, ISBN: 9781405114189, Blackwell Publishing, 2006 Aquatic Invasion (Regular online journal) http://www.aquaticinvasions.ru |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İnvazif tür kavramının tanımı ve invazyon ekolojisine giriş |
2. Hafta | İnvazyona neden olan meknizmalar |
3. Hafta | İnvazif türlerin ekonomik ve ekolojik etkileri |
4. Hafta | Küresel Biyolojik çeşitlilik ve invazyon |
5. Hafta | Dreissena (D.) polymorpha: Evrimsel orjini ve invazyon başarısı |
6. Hafta | İnvazif türlerle mücadelede kullanılan yöntemler |
7. Hafta | İnvazif bazı türlerin durumuna genel bakış |
8. Hafta | İnvazif kerevit türlerinin positif-negative etkileri ve doğal kerevit populasyonları ile olan etkileşimleri |
9. Hafta | Kriptojenik gemi kurdu Teredo navalis |
10. Hafta | Balast sularında taşınan invazif türler ve mücadelede kullanılan yöntemler |
11. Hafta | Ara Sınav |
12. Hafta | Akdeniz, Karadeniz ve Marmara Denizindeki invazif türler |
13. Hafta | Akdeniz, Karadeniz ve Marmara Denizindeki invazif türler |
14. Hafta | Sucul sistemlerin invazif türler açısından risk değerlendirmesi |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 31 | 58 | 227 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapabilir. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek