İDÖ620 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJELERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJELERİ İDÖ620 2. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: Sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Arif SARIÇOBAN 
Dersin amacıKüçük ölçekli bir araştırma projesi hazırlamak 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler 2 formatta araştırma yapabilecek yetiyi kazanacaktır. a. İlgili alanla ilgili literatürü tarama ve eleştirebilme, b. Birincil ve ikincil kaynakları kullanabilme. Bu formatlar sırasıyla literatür analizi ve uygulamalı araştırma olarak adlandırılır.
Dersin içeriğiAraştırma Projeleri 
KaynaklarBalcı, A. (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara:
72TDFO Bilgisayar-Yayıncılık Sa. Tic. Ltd. Şti.
Ekmekçi, F. Ö. (1997). Research Manual for Social Sciences. Volume 1. İstanbul: SELT.
____________. (1999). Research Manual for Social Sciences. Volume 2. İstanbul: SELT.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaDers içeriği
3. HaftaOkuma listeleri
4. HaftaProje çalışma planı
5. HaftaLiteratür tarama
6. HaftaLiteratür tarama
7. HaftaMetot
8. HaftaMetot
9. HaftaVeri analizi
10. HaftaVeri analizi
11. HaftaTartışma
12. HaftaTartışma
13. HaftaSonuç
14. HaftaÖneriler
15. HaftaGenel Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar150
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje14040
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi16060
Genel sınava hazırlanma süresi17070
Toplam İş Yükü17173212

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.X    
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. X    
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.X    
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. X    
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek