BCO623 - BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI | BCO623 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Temel Desen, Sinematografinin Temel Öğeleri | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gözlem Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı oyun tasarımının prensiplerini öğrencilere kavratmaktır. Öğrenciler oyunlarda gösterilen görsel stilleri ve oyun oynama yapısı keşfederler. Öğrenciler oyun tasarımı fikirleri oluştururlar ve bu fikirlerini aktarmak amacıyla kurallara uygun belgelendirmelerini hazırlarlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Bilgisayar oyunlarının önemli gelişmeleri dahil bilgisayar oyunlarına ve bilgisayar oyun sanayine giriş. ? Oyun dengesi, hikayelendirme, bilmece tasarımı, karakterizasyon gibi oyun konuları ? Oyun özellikleri, seviye tasarımı, gerekli teknolojiler gibi tasarım ve elde etme konuları ? Proje idaresi, etik kavramlar, profesyonel başlıklar, ekonomik faktörler gibi oyun sanayi ile ilgili konular. | |||||
Kaynaklar | ? Rollings & Adams (2003) On Game Design. New Riders, ISBN-10: 1592730019 ? Oxland, K (2004) Gameplay and Design; Addison Wesley ? Rollings & Morris (2003) Game Architecture and Design; New Rider A range of computer games, current and past. ? J. Schell; The Art of Game Design, Morgan Kaufmann (2008), ISBN-10: 0123694965 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Oyun tasarımının ilkeleri, örnekler |
2. Hafta | Tarza özgü oyun tasarımı |
3. Hafta | Oyun oynama teknolojileri |
4. Hafta | Arcade oyunları |
5. Hafta | Oyun analizi |
6. Hafta | Seviye tasarımı |
7. Hafta | Oyun oynama öğeleri |
8. Hafta | Arasınav |
9. Hafta | Oyun fikirleri, öyküleme |
10. Hafta | Aksiyon oyunları |
11. Hafta | Yapay zeka |
12. Hafta | Ses ve müzik |
13. Hafta | Oyun geliştirmenin belgelendirilmesi |
14. Hafta | Oynama testi |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 34 | 49 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler. | X | ||||
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirler | X | ||||
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlar | X | ||||
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir. | X | ||||
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir. | X | ||||
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar. | X | ||||
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir. | X | ||||
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek