BCO623 - BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI BCO623 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var iseTemel Desen, Sinematografinin Temel Öğeleri
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı oyun tasarımının prensiplerini öğrencilere kavratmaktır. Öğrenciler oyunlarda gösterilen görsel stilleri ve oyun oynama yapısı keşfederler. Öğrenciler oyun tasarımı fikirleri oluştururlar ve bu fikirlerini aktarmak amacıyla kurallara uygun belgelendirmelerini hazırlarlar. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi tamamlayanlar
  2. ? Oyun tasarımının prensiplerini anlar.
  3. ? Bir oyun tasarımı için fikir geliştirir.
  4. ? Oyun tasarımı belgelendirmesini hazırlar
  5. ? Paydaşlara bir oyun tasarımı sunar
Dersin içeriği? Bilgisayar oyunlarının önemli gelişmeleri dahil bilgisayar oyunlarına ve bilgisayar oyun sanayine giriş.
? Oyun dengesi, hikayelendirme, bilmece tasarımı, karakterizasyon gibi oyun konuları
? Oyun özellikleri, seviye tasarımı, gerekli teknolojiler gibi tasarım ve elde etme konuları
? Proje idaresi, etik kavramlar, profesyonel başlıklar, ekonomik faktörler gibi oyun sanayi ile ilgili konular.
 
Kaynaklar? Rollings & Adams (2003) On Game Design. New Riders, ISBN-10: 1592730019
? Oxland, K (2004) Gameplay and Design; Addison Wesley
? Rollings & Morris (2003) Game Architecture and Design; New Rider A range of computer games, current and past.
? J. Schell; The Art of Game Design, Morgan Kaufmann (2008), ISBN-10: 0123694965
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaOyun tasarımının ilkeleri, örnekler
2. HaftaTarza özgü oyun tasarımı
3. HaftaOyun oynama teknolojileri
4. HaftaArcade oyunları
5. HaftaOyun analizi
6. HaftaSeviye tasarımı
7. HaftaOyun oynama öğeleri
8. HaftaArasınav
9. HaftaOyun fikirleri, öyküleme
10. HaftaAksiyon oyunları
11. HaftaYapay zeka
12. HaftaSes ve müzik
13. HaftaOyun geliştirmenin belgelendirilmesi
14. HaftaOynama testi
15. Hafta
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler330
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı060
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı040
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama155
Proje000
Ödevler3515
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12222
Toplam İş Yükü3449150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir.  X  
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.    X
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler.    X 
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirler  X  
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlar  X  
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir.  X  
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir.   X  
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar.    X 
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.  X   
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir.  X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek