GRA747 - SEMİOTİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİOTİK | GRA747 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Zülfükar Sayın | |||||
Dersin amacı | Semiotik, gösterge, göstergebilim, iletişim, görsel iletişim alanları ile ilgili kavramlar konusunda bilgilendirme. Gösterge ve gösterge dizgeleri üzerine ayrıntılı irdelemeler gerçekleştirmek. Grafik iletişim göstergeleri ve gösterge dizgeleri tasarlamak. Semiotik terimlerini araştırmak ve bir sözlük oluşturmak. Semiotik yaklaşıma dayalı bir makale yazmak. Semiotik yaklaşıma dayalı bir sunu hazırlamak ve sunmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrencilerin semiotik, gösterge, göstergebilim, iletişim, görsel iletişim alanları ile ilgili kavramlar konusunda bilgilendirilmesi. Gösterg ve gösterge dizgeleri üzerine ayrıntılı irdelemelerin gerçekleştirilmesi. Grafik iletişim göstergeleri ve gösterge dizgeleri tasarlanması. Semiotik terimlerini araştırılması ve bir sözlük oluşturulması. Semiotik yaklaşıma dayalı en az bir tane makale yazılması. Semiotik yaklaşıma dayalı sunu hazırlanması ve sunulması. | |||||
Kaynaklar | -Berger, J. (2012) Görme Biçimleri (Çev. Yurdanur Salman), Metis Yayınları: İst. -Fiske, J. (2003) İletişim Çalışmalarına Giriş (Çev. Süleyman İrvan), Bilim ve Sanat Yayıncılık: Ankara -Rifat, M. (2005) 20. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Kuramları 1 , YKY: İst. -Rifat, M. (2009) Göstergebilimin Abecesi, Say Yayınları: İstanbul -Başkan, Ö. (2003) Bildirişim-İnsan Dili ve Ötesi, Multilingual Yab. Dil Yay: İst. -Yazar yok, (2007), Görünürün Kültürleri (Uluslar arası Görsel Göstergebilim Kongresi Bildiriler kitabı), İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları: İstanbul. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kaynakların tartışılması, semiotik, iletişim ve bildirişim kavramlarının açıklanması. |
2. Hafta | Semioloji ile ilgili temel terim ve kavramların verilmesi, kaynakların belirlenmesi. |
3. Hafta | Gösterge türlerinin açıklanması. Makale ve sözlük çalışmalarına başlanması. |
4. Hafta | Örnekler üzerinde gösteren-gösterilen ilişkisinin incelenmesi. |
5. Hafta | Düz anlam ve yan anlam üzerine açıklamalar, konu ile ilgili örnek incelemeleri. |
6. Hafta | 1. Ara Sınav |
7. Hafta | Nitelikli grafik gösterge yaratma ilkelerinin açıklanması |
8. Hafta | Gösterge tasarımı. |
9. Hafta | Gösterge tasarımı, grafik göstergeler ve gösterge dizgelerinin semiotik açıdan incelenmesi. |
10. Hafta | Göstergelerin göstergebilimsel açıdan incelenmesine devam edilmesi. |
11. Hafta | 2. Ara Sınav |
12. Hafta | Makalenin tamamlanması ve sunu hazırlamaya başlanması. |
13. Hafta | Sunu ve rapor hazırlama. |
14. Hafta | Anlatılar, sunuşlar, tartışma. |
15. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 4 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 4 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 4 |
Sunum | 2 | 4 |
Projeler | 2 | 4 |
Seminer | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 2 | 26 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 49 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 42 | 27 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek