FDE701 - DİLBİLİM KURAMLARI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİLBİLİM KURAMLARI I FDE701 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7.5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliFransızca
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim elemanları 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencinin, Başından günümüze gelinceye değin dil konusunda öne çıkan temel kuramları tarihsel bir çerçevede irdeleyerek, temel kavramları öğrenmesini sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Farklı dilbilim kuramlarını ve kavramlarını öğrenir,
  2. Farklı dilbilim kuramlarını ve kavramlarını örnekler üzerinde inceler.
Dersin içeriğiKarşılaştırmalı Dilbilgisi,
Ferdinand de Saussure ve Modern Dilbilim,
İşlevsel Yapısalcılık.
 
KaynaklarKıran Z. (2006), Dilbilime Giriş, Seçkin Yayınevi, Ankara.
Paveau M. A. ve Sarfati G.E. (2008), Les Grandes théories de la linguistique. De la grammaire comparée à la pragmatique, Armand Colin, Paris.
Zemmour D. (2008), Initiation à la linguistique, Ellipses, Paris.
Chiss J. L. vd. (2001). Introduction à la linguistique française, t.I ve t. II, Hachette, Paris.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKarşılaştırmalı Dilbilgisi
2. HaftaDersin devamı
3. HaftaDersin devamı
4. HaftaKarşılaştırmalı Dilbilgisinin Gelişimi
5. HaftaDersin Devamı
6. HaftaDersin devamı
7. HaftaAra sınav
8. HaftaKarşılaştırmalı Dilbilgisinin Fransa?da Alımlanması
9. HaftaDersin devamı
10. HaftaDersin Devamı
11. HaftaFerdinand de Saussure ve Modern Dilbilim Kuramı
12. HaftaDersin Devamı
13. HaftaDersin devamı
14. HaftaDersin devamı
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler71070
Ara sınavlara hazırlanma süresi11010
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3866204

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alandaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşüncelerle uzmanlık düzeyinde geliştirir; özgün tanım ve kavramlar oluşturur.    X
2. Alanın gerektirdiği disiplinlerarası ilişkileri kavrayarak yeni ve karmaşık fikirleri çözümler.    X
3. Alanda kazanılan ileri düzeydeki bilgileri geliştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını bilir.    X
4. Alandaki gelişmeleri izler ve bunları sistematik bir biçimde kullanır.     
5. Alanla ilgili düşünce ve yöntemleri farklı alanlara uygular.   X 
6. Özgün bir konuyu araştırır.  X  
7. Alandaki yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini ve sentezini yapar.     
8. Alanla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.   X 
9. Özgün bir çalışmayı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek alana katkı sağlar.   X 
10. Özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek alanla ilgili bilgilerin sınırlarını genişletir.   X 
11. Alanla ilgili ulusal ve uluslararası yayınlar yapar.     
12. Yaratıcılık, eleştirel düşünme, sorun çözebilme, planlama yapabilme gibi beceri ve yeteneklerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünceler, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.     
13. Alandaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler.     
14. Alan uzmanlarıyla alanındaki yetkinliğini ve disiplinlerarası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.    X
15. Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek