GRA762 - GRAFİK ATÖLYE II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GRAFİK ATÖLYE II | GRA762 | 2. Yarıyıl | 4 | 2 | 5 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: sergi, bienal, trienal ve festivallere katılma, gezme ve inceleme, orjinal ürünü sunma. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Namık Kemal Sarıkavak, Prof. N. Şule Atılgan, Doç. Özden Pektaş Turgut, Doç. Serdar Pehlivan, Doç. Müge Burcu Codur, Doç. Elif Varol Ergen, Doç. Atila Işık, Doç. Banu Bulduk Türkmen, Doç. Zülfükar Sayın | |||||
Dersin amacı | Tasarım alanında sorun belirleme ve gereksinimler ve çağdaş eğilimler dikkate alınarak tasarım önerileriyle çözüm sunma ve sunduğu çözüm sonuçlarını yazdığı araştırma makalesi ve bildirisiyle kamuoyuna sunma, profesyonel ve akademik ortamda çalışabilecek tasarımcılar yetiştirme, tasarım süreçlerine hakim olma, nitelikli grafik tasarım yapabilme, engelsiz yaşam projeleri geliştirebilme, ulusal ve uluslararası etkinliklerde yer alabilme. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kurumsal kimlik ve görsel kimlik tasarım çalışmaları, | |||||
Kaynaklar | 1. Fisk, P. (2010). Yaratıcı Deha. MediaCat Yayınları: İstanbul. 2. Trout, J. (2001). Farklılaş ya da Öl. İstanbul: MediaCat Yayınları. 3. Beeke, A., Bell, N., Cato, K., Fukuda, S., Gutiérrez, F., Jerker, W., Loesch, U., Sagmeister, S., Serov, S., Vulpinari, O. (2003). Area. Phaidon Press. (ISBN-13: 9780714845159). 4. Steven, H. & Ilic, M. (2008). Icons of Graphic Design. Thames & Hudson 5. Broos, K. & Hefting, P. (1997). Dutch Graphic Design: A Century. The MIT Press: Cambridge. 6. Guitton, P. (2008). Logos. Index Book. (ISBN-10: 8496309851). 7. Özgen, E. (2006). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri. Mavi Ağaç Yayınları: İstanbul. 8. Pedersen, M. (2008. ) Graphis Posters . |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Modernizm-Postmodernizm tartışması. |
2. Hafta | Modernizm-Postmodernizmi grafik tasarım ürünleri üzerinden tartışma ve değerlendirme. |
3. Hafta | Assistive technology alanlarında projelerin geliştirilmesi. |
4. Hafta | Tasarım önerileri geliştirmek, tasarım süreçlerinin analizi, projelendirme. |
5. Hafta | Ara Sınav |
6. Hafta | Basılı ve elektronik ortamda tasarım çalışmaları yapmak için proje geliştirme. |
7. Hafta | Projelerin eskiz ve taslaklarının yapılması. |
8. Hafta | Orjinale en yakın çalışmaların oluşturulması. |
9. Hafta | Projelerin sonuçlandırılması, sunumu ve sergilenmesi. |
10. Hafta | Ara Sınav |
11. Hafta | Çevre tasarımında bilgilendirme, Yönlendirme dizgelerinde yerleşke kimliğine uygunluk. |
12. Hafta | Çevre tasarımı bütünlüğü içerisinde grafik tasarım projesi geliştirmek. |
13. Hafta | Tasarım süreçlerinin yönetimi, analiz, tartışma ve değerlendirme. |
14. Hafta | Projelerin sonuçlandırılması, sunumu ve sergilenmesi. |
15. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 30 |
Genel sınav | 0 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 6 | 84 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 56 | 56 |
Toplam İş Yükü | 64 | 79 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek