BCO602 - ANİMASYON İÇİN BETİK DİLLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ANİMASYON İÇİN BETİK DİLLER | BCO602 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | Python Programlama, Uygulamalı Animasyon I ve II | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gözlem Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu dersin ana amacı Maya çevresi içinde Python programlama dilini kullanmayı öğretmek ve Maya için araçlar geliştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Autodesk MAYA Mimarisi. MEL betimleme dili. Python programlama dili Python ile maya araçları tanımlama Maya Python API `nin esasları | |||||
Kaynaklar | ? Maya Python for Games and Film; A. Mechtley, R. Trowbridge, Morgan Kaufmann, 2012, ISBN: 978-0-12-378578-7 ? Learning Maya 5: MEL Fundamentals by Alias Wavefront, Sybex, 2003, ISBN-10: 1894893441 ? Complete Maya Programming: An Extensive Guide to MEL and C++ API (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) by David A. Gould, 2002, ISBN-10: 1558608354 ? Complete Maya Programming: An In-depth Guide to 3D Fundamentals, Geometry and Modelling (The Morgan Kaufmann Series in Computer Graphics) by David A. Gould, 2005, ISBN-10: 012088482 ? Diğer ilgili kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Autodesk MAYA mimarisi ve MEL, Python karşılaştırması |
2. Hafta | Python veri modeli |
3. Hafta | Maya `da Python programı yazmak |
4. Hafta | Modüller |
5. Hafta | Maya `da nesneye yönelik programlama |
6. Hafta | PyMel |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Maya araçları tasarımı |
9. Hafta | Maya komutları ve Maya kullanıcı arabirimi |
10. Hafta | Qt |
11. Hafta | PyQt |
12. Hafta | Maya API yapısı |
13. Hafta | Betimlenmiş komut yapısı, komut oluşturma |
14. Hafta | Maya `da veri akışı |
15. Hafta | |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 15 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 35 | 47 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojiler için gerekli olan güncel teknikleri, becerileri ve araçları kullanabilir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Öğrenciler bilgisayar animasyonu ve oyun teknolojileri üzerine bireysellerin, organizasyonların ve toplulukların yerel ya da global etkisini analiz edebilirler. | X | ||||
4. Öğrenciler belli bir kullanıcı eskitlesiyle etkili olarak bağlantı kurabilirler | X | ||||
5. Öğrenciler profesyonel, etik, yasal, güvenlik ve sosyal konularda anlayış ve sorumluluğa sahip olurlar | X | ||||
6. Öğrenciler bir ortak amacı başarmak amacıyla oluşturulmuş bir ekipte etkili görev alma yeteneğine sahiptir. | X | ||||
7. Öğrenciler istenilen gereklere göre bazı yazılım araçlarını, süreçleri , bileşenleri ya da sistemleri kullanma, elde etme ve geliştirme yeteneğine sahiptir. | X | ||||
8. Öğrenciler alanlarında bir problemi analiz eder ve tanımlar ve uygun çözümün gerek duyduğu uygun çözüm süreçlerini tanımlar. | X | ||||
9. Öğrenciler disiplinin gerektirdiği bilgisayar, matematik bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir. | X | ||||
10. Öğrenciler displinleriyle ilişkili sanat kültürü ve estekik konuları uygulama yeteneğine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek