PSL785 - ENDÜSTRİ ve ÖRGÜT PSİKOLOJİSİNDE SEÇME KONULAR-I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ENDÜSTRİ ve ÖRGÜT PSİKOLOJİSİNDE SEÇME KONULAR-I | PSL785 | 3. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Mensubu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı E/Ö Psikolojisi kapsamında yer alan çeşitli konularda derinlemesine bilgi sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Sait Uluç Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Sait Uluç Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir. Dersin Staj Durumu: Yok Dersin Düzeyi: Lisansüstü Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Sait Uluç Ders Sorumlusu: Prof. Dr. Sait Uluç Dersin Yardımcıları: Ders sorumlusu tarafından anabilim dalı tarafından verilecektir. Dersin Staj Durumu: Yok Bu ders, personel seçme yazınını tarihsel olarak değerlendirmeyi, seçme yöntemlerinden mülakatın diğer yöntemlere göre olumlu ve olumsuz yönlerini, personel seçmede kişilik testlerinin önemini, görev ve yurttaşlık performansının öncül ve sonuçlarını, 360 derece geribildirim sisteminin özelliklerini ve kültüre özgü yönleri ile endüstri ve örgüt psikolojisinde kültürlerarası araştırmaların sorunlarını kapsamaktadır. | |||||
Kaynaklar | Murphy, K. R., & Cleveland, J. N. (1995). Understanding performance appraisal. Thousand Oaks, California: Sage. Schmitt, N., & Borman, W. C. (1993). (Eds.). Personnel Selection in Organizations. San Francisco: Jossey Bass. İlgili Diğer Güncel Makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Personel seçme yazınının tarihsel olarak değerlendirilmesi |
2. Hafta | Personel seçme yazınının tarihsel olarak değerlendirilmesi |
3. Hafta | Seçme yöntemlerinden mülakatın diğer yöntemlere göre olumlu ve olumsuz yönleri |
4. Hafta | Seçme yöntemlerinden mülakatın diğer yöntemlere göre olumlu ve olumsuz yönleri |
5. Hafta | Seçme yöntemlerinden mülakatın diğer yöntemlere göre olumlu ve olumsuz yönleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Personel seçmede kişilik testlerinin önemi |
8. Hafta | Görev ve yurttaşlık performansının öncül ve sonuçları |
9. Hafta | Görev ve yurttaşlık performansının öncül ve sonuçları |
10. Hafta | Görev ve yurttaşlık performansının öncül ve sonuçları |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | 360 derece geribildirim sisteminin özellikleri ve kültürlerarası çalışmalar |
13. Hafta | 360 derece geribildirim sisteminin özellikleri ve kültürlerarası çalışmalar |
14. Hafta | Endüstri ve örgüt psikolojisinde Kültürlerarası araştırmaların sorunları |
15. Hafta | Endüstri ve örgüt psikolojisinde Kültürlerarası araştırmaların sorunları |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 16 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 25 |
Genel sınav | 1 | 35 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 65 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 5 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 35 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 | 25 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 53 | 139 | 294 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Psikolojideki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar. | X | ||||
2. Psikolojideki kuramsal ve uygulamalı bilgilerin diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar. | X | ||||
3. Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin neden ve sonuçlarını kavrar. | X | ||||
4. Psikoloji ile ilgili analiz tekniklerini, teknolojileri ve uygulamaları değerlendirir. | X | ||||
5. Mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder katkı verir. | X | ||||
6. Çözüm önerilerini uzmanlarla paylaşır tartışır. | X | ||||
7. Nitelikli ulusal/uluslararası ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||
8. Kurumsal işbirliği gerektiren sosyal sorumluluk projeleri yürütür. | X | ||||
9. Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | X | ||||
10. Psikoloji bilgi ve becerilerini yeni düşünce ve araştırmalara dönüştürür. | X | ||||
11. Psikoloji literatürüne katkı sunar. | X | ||||
12. Uzman yetiştirir. | X | ||||
13. Bilgi birikimini bilimsel toplantılarda paylaşır. | X | ||||
14. Psikoloji alanındaki güncel konuları takip ederek ilgili konularda bireysel veya ekip çalışmasına dayalı çalışmalar yürütür ve bu çalışmaların sonuçlarına bağlı olarak makale yazar. | X | ||||
15. Araştırmalarında güncel gelişmelere yer verir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek