BYM703 - BİYOAFİNİTE KROMATOGRAFİSİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BİYOAFİNİTE KROMATOGRAFİSİ BYM703 Güz 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Adil Denizli 
Dersin amacıBu dersin amacı; biyoafinitekromatografisinin temellerini öğrenmek; yöntemin etkinliğini belirleyen parameteleri tartışmak ve sağlık bilimlerindeki yaygın uygulamaları incelemektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Biyoafinitekromatografisinegiriş ? Biyoafinitekromatografisinintemelleri ? Biyoafinitekromatografisinintarihçesi ? Biyoafiniteligandınınseçimi
  2. ? Ligand-Sorbent bağlanmasındakitemelkoşullar ? Katı destekmalzemeleri ? En yaygın ligand bağlamayöntemleri ? Katı destekve immobilize ligandlarınkarakterizasyonu ? Adsorpsiyon, elüsyonve non-spesifikbağlanmakoşulları ? Aktifbileşiklerinizolasyonu, tanınmasıveuzaklaştırılmasındabiyoaffinitekromatografininkullanılması,
  3. ? Aktifbileşiklerinmodifikasyonu, etkimekanizmalarıveyapısalanalizçalışmalarındabiyoafinitekromatografisininkullanımı ? Katı fazkitlervebiyoafnitekromatografisi ? Eczacılıktabiyospesifikadsorpsiyonörnekleri ? Kantitatifdeğerlendirmedebiyoafinitekromatografisininuygulamaları.
Dersin içeriğiBiyoafinitekromatografisinin temelleri, yöntemin etkinliği ve önemli parametreler ve sağlık bilimlerindeki uygulamaları dersin içeriğini oluşturmaktadır. 
Kaynaklar Ders notları
D.L Nelson and M.M. Cox, ?LehningerPrinciples of Biochemistry? 4th ed., W.H Freeman, (2005), NY, USA. (İngilizce baskı ve Türkçe çeviri (3. baskı))
R.K. Scopes, ?Protein Purification: Principles and Practice (Springer Advanced Texts in Chemistry)? 3rd Ed., Springer, USA, 2010.
J. Turkova, ?BioaffinityChromatography?, ElsevierSciencePublishers B.V., Amsterdam, N.L., 1993.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1430
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam130
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama14040
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü31140270

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlayabilme ve uygulayabilme,    X
2. Disiplin içi ya da disiplinler arası takım çalışması yapabilme, araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri ve becerileri üst düzeyde kazanma,   X 
3. Uzmanlık alanındaki güncel fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma,    X
4. Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapabilecek yeterliliğe sahip olma,    X
5. Bilimsel çalışmaların çıktılarını ulusal veya uluslararası akademik ortamlarda yayınlayarak, bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma,    X
6. Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarma,    X
7. Uzmanlık alanında bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurma ve tartışma,   X 
8. Biyolojik sistemlerdeki sorunlara mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının etkilerini anlama ve hukuksal sonuçları hakkında farkındalığına sahip olma    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek